Cand toti oamenii activi isi incep ziua apasand pe butonul care deschide calculatorul, cand cei sub 25 de ani nu au mai folosit hartia nici macar pentru a scrie o scrisoare, cand numarul cititorilor de presa on-line a crescut de circa patru ori in ultimii ani, este clar ca viitorul presei va fi pe Internet. In Romania, tot mai multe ziaristi si formatori de opinie au inteles acest lucru. Nu mai scot ziare, ci posteaza stiri pe Internet, nu mai distribuie fluturasi si semneaza petitii, ci trimit e-mail-uri sau isi creeaza bloguri. Au cititori mai multi, un feed-back imediat, cheltuieli putine. Exista si oameni de presa care au renuntat la tipar pentru a reduce, macar cu un procent cat mai mic, taierea copacilor. Pentru a nu mai risipi, zilnic, atata hartie. Exemplul lor ar trebui urmat de cei care se incapataneaza sa tina artificial in viata ziare si reviste, care au ajuns sa se distribuie gratuit in tren, sa fie vandute la sfert de pret sau sa fie date la schimb pentru hartie igienica. Un brand renumit va ramane acelasi, chiar daca-si transfera informatia si pe alte suporturi. Peste 10 ani, cititorii de ziare tiparite vor fi la fel ca filatelistii. Cititorul este tot mai mult atras de ziarele on-line, datorita posibilitatilor multiple ale acestora fata de presa scrisa: continut original, fotografii, arhive, posibilitati de implicare a utilizatorilor, navigare facila, forum, convergenta mediilor, posibilitati de customizare. Si inca un amanunt, deloc de neglijat: gratuitatea informatiei.