Am fost napaditi si inainte, si dupa 1 ianuarie 2006, de tot felul de texte despre integrare, in cuvinte mai mult sau mai putin alese. Repetitia e mama invataturii insa, asa ca am sa spun din nou ca m-am saturat de bucuria exagerata a unora, de temerea nejustificata a altora, eu preferand sa astept mai bine ce va fi. Sa simt beneficiile cand or veni, daca vor veni. Specilistii zic ca efectele integrarii se vor observa in special spre sfarsitul lui 2007, dupa ce va fi definitivata legislatia dupa care vom functiona de acum incolo. foarte bine, le astept... dar nu pot sa nu-mi reprim un gand: cand se vor vedea efectele si la nivel de mentalitate? Si nu ma refer la mentalitatea romanilor in general, ci - in acest moment - la mentalitatea paguboasa a functionarilor publici sau a diversilor angajati ai unor firme destul de cunoscute. Daca noul sistem pe care ne vom plia cu totii de acum incolo (nu ca pana acum nu am fi fost nevoiti sa o facem) este unul concurential, nu inteleg ce poate fi atat de greu ca angajatii sa nu-si bata joc cu obstinatie de clientii firmei. Un astfel de caz este si al tinerilor ce iau un ban de la UPC (fostul Astral). Da, cei cu internetul / cablul... Cu siguranta toata lumea a auzit de ei si mai mult ca sigur ca s-au lovit de cel putin o data de nesimtirea celor de acolo. Cand au probleme si nu le merge sandramaua, se stie care este metoda preferata de a scapa de griji: nu raspund la telefon. Acelasi lucru se intampla si dupa o anumita ora seara si in week-end, ca doar ce conteaza ca respectivii clienti care suna platesc un serviciu de tip "nonstop". Halal atitudine din partea unor "profesionisti" care, dupa ce ca intampina oarece probleme cu produsele si serviciile oferite, nici la capitalul uman nu stau prea bine, comportamentul sictirit al angajatilor reusind practic sa indeparteze si clientul. Si mai vrem economie concurentiala.. si cica am intrat in UE si luam exemplu pozitiv de la ce e pe acolo. Nu e singurul caz in randul firmelor private. Singura lor "satisfactie" ar putea fi ca astfel de situatii se regasesc chiar si in cadrul celor de stat. De exemplu, daca suni la "Deranjamente" la unele regii - este mai mult decat evident ca ai nimerit la mama deranjamentelor, dim moment ce functionarii cu receptorul sunt mai mult decat deranjati ca ii suni sa semnalezi o problema si, ca sa stie o treaba, de cele mai multe ori nu raspund. Si de vina este doar mentalitatea paguboasa de roman, care isi baga picioarele doar pentru ca are impresia ca are voie sa o faca ori de cate ori are chef.