Involburarea starnita in lumea politica si religioasa romaneasca de "Ordonanta Gojdu" continua. Dupa luptele purtate in Camera Deputatilor de catre sustinatorii si contestatarii acestui acord romano- maghiar de nationalizare fortata a mostenirii marelui filantrop roman, ordonanta va merge la Senat. Ceea ce este de remarcat pe alt plan in aceasta disputa acerba, care poate diviza si mai mult alianta de la guvernare, este faptul ca pentru prima oara din 1990 incoace Biserica Unita cu Roma, alaturi de cea Catolica sprijina Biserica Ortodoxa in incercarea ei de a pastra administrarea fundatiei. Astfel, Mitropolitul greco-catolic Lucian de la Blaj impreuna cu Arhiepiscopul romano-catolic Ioan Robu si-au manifestat sprijinul moral acordat ierarhilor ortodocsi si Fundatiei "Gojdu" de la Sibiu. Se pare ca este primul pas catre o reconciliere istorica intre greco-catolici si ortodocsi dupa ce timp de 16 ani cele doua Biserici s-au situat pe pozitii net divergente in toate chestiunile si litigiile care ii dezbina. Se stie ca "tratativele de pace" intre uniti si ortodocsi au esuat pe toate planurile, ortodocsii socotind ca pretentiile patrimoniale ale primilor sunt exagerate. Balacareli fara numar, batai intre credinciosi, tratative esuate, scandaluri prin tribunale si in massmedia, toate au facut parte din-tr-o stare conflictuala perpetua in lumea crestina transilvana.
Acum, se pare ca a aparut o raza de speranta. Se pare ca prin aceasta pozitie luata de ierarhii greco-catolici se creeaza premisele construirii unei punti de comunicare intre cele doua Biserici, diferita de puntile injuraturilor si suspinelor de pana acum. Sustinand respectarea testamentului fara participarea "fratilor unguri la administrarea bunurilor Gojdu", unitii intind o mana spre reconciliere ortodocsilor. De precizat este faptul ca acest gest nu are in spate nici un fel de interes material, clauzele testamentare precizand raspicat ca "bursele se acorda tinerilor studiosi, lipsiti de mijloace materiale de confesiune ortodoxa". Aceasta pozitie oficiala poate fi inceputul unui nou mod de dialog intre cele doua Biserici, care se situau pana acum pe pozitii greu conciliabile, si o ramura de maslin intinsa Bisericii Ortodoxe.