Criza ziaristilor luati ostatici din Irak a fost o mina de aur pentru ziaristii romani. Dar o mina de aur pe care unii nu au stiut cum sa exploateze si de multe ori au creat opiniei publice impresia ca presa dezinformeaza. In goana dupa senzational, au aparut pe rand in presa, scenarii care mai de care mai ciudate. Si tot la fel s-a interpretat si finalul crizei. Spre exemplu, un cotidian central scria pe prima pagina, in urma cu mai bine de doua saptamani, ca cei trei ziaristi si insotitorul lor se afla in custodia autoritatilor romane si astepta sa se dea unda verde pentru intoarcerea in Romania. Vestea, care ar fi creeat emotii mari familiilor celor patru romani disparuti, a fost urmata de alta, la doar cateva zile, din care reiesea ca, de fapt, ostaticii fusesera vanduti de oamenii lui Omar Hayssam unei retele ce are legaturi cu Al Quaeda. Familiile ostaticilor trebuie sa fi trait pe parcusul acestor zile o adevarata drama, in care de la bucurie la disperare a existat un singur pas. Insa cu toate acestea, presei nu i se pot aduce doar reprosuri in aceasta poveste. Scandalul cu Omar Hayssam, apropiatul lui Ion Iliescu, a fost unul real si a avut efecte devastatoare in politica romanesca. Legaturile dintre el si "cel mai sarac si cinstit dintre muritori”, Ion Iliescu, au fost reale si prin dezvaluirea lor s-a tras un semnal de alarma. Finalitatea lui s-a putut observa foarte bine in Ministerul Justitiei si la congresul PSD-ului. Presa a avut rolul ei in aceasta "afacere” a ziaristilor disparuti in Irak si din acest motiv nu poate fi acuzata in totalitate de dezinformare. Si la urma urmei, ce ziarist isi poate face meseria corect, cand in jurul lui nimeni nu vorbeste? Spre exemplu, nimeni nu stie nici acum modul in care s-a negociat cu teroristii sau daca a existat vreo suma de bani pe care statul roman a trebuit sa o plateasca. Cum de altfel nu se va sti, pana cand cei trei ziaristi nu vor sosi in tara, din ce cauza materialele prezentate de postul de televiune din Quatar cuprindeau decoruri diferite si calitatea imaginilor era cand mai buna, cand mai proasta.