Campania electorala m-a dus mereu cu gandul la faptul ca intregul oras arata ca o afacere, mai bine zis ca un super(hiper)market plin de "produse". O societate comerciala cu multi investitori, mult prea optimisti in comparatie cu realitatea comerciala. O sa merg pe metafora. Afacerea este "grasa". Milioane de euro sunt pur si simplu aruncate aiurea. Cel putin pentru cei cu sanse minime de a face profit. Iar aici acest cuvant, din pacate, merge si la propriu, si la figurat. Toti parca te roaga sa le cumperi produsul, iar oamenii stiu deja ca ceea ce vand politicienii este de fapt mult praf in vant. Banii investiti in campania electorala, pe langa faptul ca se pierd in coada de zerouri, sunt cheltuiti fara rost.

Dar sa revin la o problema mai jenanta. Este vorba despre felul in care arata orasul dupa campanie. Desi, teoretic, toate afisele ar fi trebuit sa dispara in ajunul alegerilor, practic lucrurile nu s-au desfasurat asa. Dupa campanie orasul arata dezordonat, enervant vizual. Ma refer aici la toti stalpii de electricitate din oras care inca sunt "imbracati" in afisele rupte si mazgalite, si la imensele panouri cu zambetele enervante ale politicienilor. Si nimeni nu s-a sinchisit sa le dea jos. Pun pariu ca o sa-l vad pe Corneliu Mangalea, in afisele care imbraca stalpii de electricitate, promitand marea cu sarea si la alegerile parlamentare din toamna.

Orasul nostru arata ca o fetita data cu prea mult ruj si cu fardul intins pe ochi. Iar mama indiferenta, in cazul nostru autoritatile locale, nu ridica o spranceana sa corecteze penibilul situatiei. Ne vom trezi, asa cum am zis si mai sus, peste o perioada lunga de timp, in situatia in care copiii inca vor mai mazgali pe stalpi mustati, coarne, colti, urechi si asa mai departe.

Campania electorala reprezinta o dovada ca autoritatile locale nu au pic de respect fata de imaginea orasului care arata imbatranit.