Probabil cel mai putin cunoscut organism democratic este Consiliul Judetean. Putini oameni au idee cu ce se ocupa aceasta institutie si cu atit mai putin despre cine sint consilierii judeteni si ce fac ei. Aspectele sint de inteles, CJ nu are o activitate spectaculoasa, nu se vad imediat lucruri concrete de pe urma lui, si numai o mica parte dintre consilierii judeteni au activitate publica. In realitate CJ gestioneaza fondurile judetului, mai precis banii veniti de la guvern - foarte multi dar niciodata suficienti - pe care ii realoca spre localitati. Cine aloca banii, dispune si de puterea aproape discretionara de a-i canaliza preferential. In tara a devenit o practica alocarea banilor pe considerente pur politice. Daca presedintele CJ este de la un partid, atunci localitatile conduse de primari de la acelasi partid sint favorizate in distribuirea fondurilor. Primarul care vrea bani pentru localitatea sa, trebuie sa-si schimbe optiunea politica altminteri risca sa nu faca nimic pentru cei care l-au ales. Lupta dusa de aliati cu Constantin Contac are, in esenta, la baza, exact acest motiv iar miza este postul de contabil sef al judetului, cum mai poate fi numit presedintele CJ.
Odata cu revenirea lui Ciubotaru la liberali, acestia l-au impins in fata pentru a incerca sa obtina multrivnitul post pe care Tabuleac, anul trecut, nu a izbutit sa il ia. De cealalta parte, Contac a biruit pina in prezent de fiecare data cind s-au incordat consilierii aliati si au incercat sa il schimbe, folosindu-si din plin forta financiara si politica. Lupta se aseamana cu aceea dintre un buldog si un urs. In care buldogul Ciubotaru, odata ce a apucat sa muste, pentru nimic in lume nu-si mai desface falcile si avanseaza incet catre beregata ursului. In vreme ce ursul Contac loveste cu laba. Si are laba foarte grea.
Este cu neputinta de spus in acest moment cine va fi presedintele Consiliului Judetean cu toate ca cel putin candidatii par a fi cunoscuti: Ciubotaru si Contac. Toate depind insa de cum vor vota cei 33 de consilieri judeteni, de ce aliante se vor face si desface, de care cui si ce va promite si numai naivii pot crede ca va fi o competitie cinstita. Nici macar mult dorita, de catre aliati, procedura de schimbare a presedintilor CJ nu este pusa la punct. In momentul de fata CJ este blocat si nu mai face plati, nici macar pentru salariile functionarilor, pentru ca nu are cine sa dispuna efectuarea lor, iar situatia risca sa se perpetueze daca azi nu vin suficienti consilieri judeteni pentru ca sedinta ce au convocat-o sa fie statutara. In ceata ramin si deciziile semnate de presedintele Contac in anul in care aliatii au constatat ca si-a exercitat functia fara drept. Demiterea lui Contac, insuficient pregatita, a blocat activitatea in judet si a generat paradoxuri juridice. Teoretic, Contac si-ar putea recistiga in instanta fotoliul, caz in care ar trebui repus in drepturi si deciziile luate de Ciubotaru - daca acesta va deveni presedinte - vor fi lovite de nulitate.
Tot acest circ se datoreaza de fapt sistemului electoral existent, care permite CJ sa distribuie fonduri guvernamentale pe baza de simpatii politice. Totodata alegerea presedintelui acestei importante institutii este lasata, actualmente, la mina consilierilor judeteni alesi pe liste, fapt ce permite generarea unei stufoase retele de aranjamente care nu au nimic in comun nici cu votul si nici cu dorinta alegatorilor. Aliatii au constatat intr-un tirziu aceste neajunsuri si au propus sa le remedieze: presedintii CJ sa fie alesi prin vot uniniminal, la fel ca primarii sau presedintele tarii iar fondurile sa fie distribuite catre localitati de Directia de finante, institutie pe care, la drept vorbind, au politizat-o.
Daca aliatii vor reusi in demersurile lor de a schimba presedintii Consiliilor judetene din tara cu oameni proprii, vor avea oare puterea de a sustine si modificarile legale pe care tot ei le-au propus dar care li s-ar putea intoarce impotriva? Risca altminteri sa treaca drept ipocriti insa s-a vazut ca diferenta dintre politica si ipocrizie este foarte mica. Atit de mica incit unii chiar le confunda.