Contraofensiva pentru salvarea turismului romanesc a inceput odata cu deschiderea sezonului estival pentru 1 mai. Dupa ce am laudat litoralul bulgaresc de ni s-a uscat gatlejul si cerneala pe penite, transformandu-l intr-un adevarat paradis turistic, ceva ce romanii parca nu mai vazusera in viata lor, raiul de la sud s-a transformat brusc intr-o imagine pustiita, ca dupa o seceta prelungita. Cel putin cam asta e ideea pe care brusc incearca sa o induca anumite medii jurnalistice si politice, in incercarea de a mai salva ce mai poate fi salvat, de a da o mana de ajutor turismului autohton, care incearca din greu, si anul acesta, sa se lepede de invelisul imbatranit, cam ca in povestea cu Fat Frumos si calul sau ce manca jar... Si daca altfel nu se poate, daca pentru romani a devenit o obisnuinta sa sara parleazul in week-end-uri si vacante pentru a se bronza pe nisipuri de aur sau pentru a merge la shopping "in strainatate", mai ieftin decat in bazarul "Europa", se incearca promovarea aspectelor nefavorabile pentru turismul din sudul Dobrogei, doar-doar s-o mai contrabalansa imaginea idilica de pana acum. Ofensiva n-ar fi rea, chiar daca vorbeste de partile negative de pe litoralul bulgaresc, cum ar fi hotelurile neincalzite in aceasta perioada si alte lipsuri pe care le-ar fi indurat romanii nostri, turisti de 1 mai - acolo. Dar ceea ce se pare ca a fost dat uitarii a fost faptul ca nici la noi lucrurile nu au fost mai roze si cu atat mai putin mai calde. Si pe litoralul romanesc au fost hoteluri uitate in anotimpul rece, in care doar patriotismul ar fi putut cu indulgenta sa tina de cald. As prefera, in aceste conditii, o ofensiva media din punct de vedere al strategiei de revigorare a turismului romanesc, prezentate implementarile all-inclusive din sudul litoralului si nu numai, la fel ca si restul proiectelor ce spera ca anul asta sa aiba o mai mare priza in randul unor autoritati mai bine intentionate si mult mai convinse in a se pune cu burta pe treaba. Nu de alta, dar succes am putea avea doar combinand publicitatea pozitiva facuta turismului nostru cu publicitatea negativa pe care am inceput sa o facem turismului fratilor europeni de la sud.