Ne miram ca democratia a venit peste noi cu mai multe rele decat cu lucruri bune, dar nu ne gandim ca tine de puterea noastra de a filtra ceea ce ni se ofera pe tava, in functie de dorinta de dezvoltare ca individ a fiecaruia. Suntem pur si simplu intoxicati cu cele mai idioate stiri, dupa expiratul model de a sorta informatiile ca la clasicele si expiratele "stiri de la ora 5", iar jurnalistii romani s-au orientat in cea mai mare parte dupa articole redactate dupa metodele tabloidelor de scandal de prin tarile mai dezvoltate. Nu sta nici unul sa se gandeasca la faptul ca, in acele tari, publicule este educat prin destule mijloace de informare, iar respectivele ziare si reviste de scandal sunt destinate doar unei parti a populatiei sau sunt doar o alternativa la mijloacele serioase de informare. Nu, noi le-am luat de bune si le consideram metode de baza in documentarea jurnalistica. Mai rau, am adaptat si mijlocul de informare in masa cu cel mai mare impact la public - audiovizualul, croindu-l doar dupa divertisment si scandal. La un jurnal tv, stirile sunt pigmentate - de la politic si social, trecand prin economic si terminand cu sportul si internationalul - cu tot felul de amanunte care iau fata adevaratelor stiri. Daca stiri cu adevarat sportive nu mai avem de multa vreme, fiind inlocuite cu escapadele amoroase ale fotbalistilor si cu foto-reportaje despre frumusetile care fura inima sportivilor, in locul reportajelor despre sportivii propriu-zisi, am zice ca sportul este oricum un domeniu mai mult de divertisment. Aceasta practica s-a extins insa si la politic si alte domenii serioase. Cap de afis in ultimul timp sunt stirile despre faimosul fes al lui Basescu, cunoscut ca un cal breaz, mai rau decat insusi posesorul. Tema si variatiuni, comparatii cu alte fesuri sau caciuli. Toti care isi acopera capul cu un fes - ca doar e iarna! - sunt luati in colimator si comparati cu intaiul fes al statului, de parca toata lumea se gandeste, de cate ori isi trage cusma pe ochi, ca motul lui e mai cu mot decat al lui Basescu! Bine zice cine zice... despre cate poate ... abera o minte... odihnita (sic!). Da, doar o minte odihnita poate concepe asemenea aberatii si, mai mult, le promoveaza la rang de stire de maxim interes, la principalul buletin informativ al zilei! S-or fi facut studii de piata si s-a demonstrat fara drept de tagada ca doar astfel de senzational ieftin ne atrage? Ca, pentru a avea audienta, orice stire serioasa trebuie asezonata cu olecuta de garnitura scandaloasa, sa fie gustata de public? Suntem pe bune un popor de "odihniti mintal" sau doar suntem luati de fraieri?