Nu doar in perioada Sarbatorilor resedinta judetului devine un oras cu strazi aproape necirculabile. Acest fapt l-a constatat si il constata zilnic oricine circula, cu automobilul sau pe jos - cind incearca sa traverseze de pe un trotuar pe altul. Autoritatile, atit cele locale cit si politia, par depasite de situatia care tinde sa scape de sub control. Un grav accident de circulatie s-a petrecut in ultimele zile ale anului trecut chiar pe trecerea de pietoni de la intrarea in parcul Eminescu. O fi fost vina soferului - de obicei e scos vinovat - dar sint convins ca in rapoartele de constatare ale polititei nu figurau ca vinovati si cei care isi lasasera turismele parcate pina chiar pe trecerea pietonilor, facind practic imposibila observarea pietonilor. Sfidator, pe bulevard, automobilele stau chiar sub semnele care interzic acest lucru. Se spune ca cele mai multe sint ale politistilor sau functionarilor de la judecatorie care nu au unde le lasa. Ar fi ciudat, intr-adevar, ca un agent sau un judecator sa fie amendati - ei fiind cei care aplica legea - pentru ca nu respecta semnele de circulatie. Cele trei strazi cu sensuri unice proaspat infiintate, zice-se la propunerea serviciului circulatiei rutiere, mai mult au incurcat lucrurile. Soferii injura initiativa si bulucesc dinspre Calea Nationala pe ingusta strada Onicescu, dupa o coada serioasa la semafor. Breteaua stradala a Caii Nationale spre sensul unic strada Armoniei a devenit inutila. Dealtfel e greu de inteles ratiunea pentru care, acolo, sensul unic e dinspre bulevardul mai putin circulat catre aglomerata Cale Nationala, cind normal ar fi fost, eventual, invers. Dealtfel si sensul unic de pe strada Victoriei, care uneste Calea Nationala cu strada Ion Pillat a bulversat circulatia in zona Posta - Piata. Poate mai normala era largirea arterei, cu atit mai mult cu cit trotuarele sint mult prea largi pentru putinii trecatori care au drum pe acolo. Si traversarea prin zona Casa Casatoriilor se poate dovedi o aventura atit pentru pietoni cit si pentru automobilisti, iar semaforul care ar rezolva problema a ramas la stadiul de promisiune electorala a tuturor administratiilor de pina acum. La toate astea, daca adaugam microbuze si camioane care stationeaza de-a valma, cu toate ca asta este expres interzis chiar de hotariri mai vechi ale consiliului local dar niciodata aplicate, la care se adauga puzderie de maxi-taxi care merg si opresc dupa reguli numai de soferii lor stiute, strazile din municipiu au devenit un loc prin care este tot mai riscant de circulat. Actuala administratie a promis, la rindul ei, semafoare, parcari, serviciu de ridicare a turismelor parcate aiurea, adica ordine in ceea ce tinde sa devina haos si mai ales ceea ce nu a rezolvat vechea administratie. Evident, asemenea lucruri nu se fac peste noapte, dar dupa sase luni de la alegeri ar trebui sa se vada macar ceva mai mult decit intentii, macar pentru a reteza din fasa promisiuni viitoare de mai bine ale altora.