Sfantul Pavel, inainte de a se pocai, a fost un criminal. Consemnat in Noul Testament, este de notorietate faptul ca rabinul iudeu Saul (numele Sfantului Pavel inainte de convertire) a fost un aprig persecutor al primilor crestini. El este, printre altele, responsabil de uciderea Sfantului ßtefan (Fapte, 7, 58), primul martir crestin. Saul "a pustiit Biserica din Ierusalim, intrand prin case si, tarand pe barbati si pe femei, ii ducea la temnita" (Fapte 8, 3; 22, 4). Dupa imprastierea comunitatii crestine din Ierusalim, Saul a mers cu armata sa in Damasc pentru a o desfiinta si pe cea de acolo. Pe drumul spre Damasc i-a aparut Hristos, dupa care a avut loc convertirea lui Saul la noua religie. Persecutorul si asasinul crestinilor a devenit apoi apostol al lui Hristos si a intrat in galeria sfintilor.
Pilda vietii Sfantului Pavel este cutremuratoare, mai ales prin efectele ei negative asupra moralitatii umane. Convertirea la crestinism dupa ce a ucis crestini l-a absolvit pe Sfantul Pavel de pacatul initial. Lucru care, in mod normal, ar trebui sa fie inacceptabil. Precedentul creat de Pavel este din plin folosit de urmasii apostolului chiar si in ziua de astazi. Situatia o vedem repetata la indigo, in toata desertaciunea ei, pe parcursul desfasurarii acestui spectacol diabolic numit "dosariada securista". Comunistii-securisti au fost imediat ridicati in slavi dupa ce au recunoscut colaborarea cu Securitatea.
Prigonitorii "dusmanilor de clasa" ai fostului regim comunist devin dintr-o data, printr-o convertire mai mult decat indoielnica, promotorii noii "religii" capitaliste, investita arbitrar, dar temeinic cu o moralitate mai solida si mai curata decat cea de pana mai ieri. Miscarea lor simbolica este nu doar pentru a fi iertati si absolviti de pacatul comunist, ci si pentru a pune bazele unei altfel de prigoane, in care tot ei sa fie vioara intai.
Sfantul Pavel s-a convertit la crestinism in urma unui eveniment la care a fost unicul martor. Sa-l credem pe cuvant? Din punct de vedere crestinesc, indoiala ar fi o blasfemie, dar ea ramane si unii vad in covertirea Apostolului Pavel o incercare de deturnare si contro-lare a adevaratului mesaj hristic. Nu acelasi lucru il fac si cei care acum isi pun cenusa in cap? Ce vor ei sa deturneze si sa controleze n-ar fi greu de intrezarit, daca luam in calcul si cerbicia cu care urmasii celor care au instrumentat comunismul in Romania muncesc cu ravna la elaborarea dosarelor pentru condamnarea oficiala a acestui regim.