Scolareii zilelor noastre nu mai stiu limba romana. Nu mai au copiii interesul sa invete, nu mai au tragerea de inima pe care altadata o insuflau dascalii cu adevarat dedicati meseriei lor. „Loazele” de liceu, dar si de scoala generala prefera sa-si petreaca timpul in cu totul alte modalitati decat o faceam noi inainte. Alte generatii, alte preocupari. Si este 100% vina lor? E vina lor ca nu mai invata si ca la bacalaureat isi prezinta orice alte veleitati decat cele de elevi studiosi? Ei bine, nu. Moda meditatiilor e buna batuta in cuie, cu toate amenintarile guvernantilor ca ii vor scarmani ei bine pe ai profesori de o mai fac fara sa dea si „darul” catre stat. Sau a cazut ideea in cauza? In orice caz, dascalii de altadata - cu tot respectul pentru truditorilor din sistemul de invatamant - nu mai exista. Nu mai exista acea tragere de inima din partea profesorilor sa-si faca meseria cu simt de raspundere. Nu mai exista pentru ca nu au bani, pentru ca nu ii mai stimuleaza nimic. Nu ca inainte ar fi avut mai multi bani, dar s-au schimbat radical vremurile. Si sa nu indrazneasca cineva sa spuna ca acum se face carte mai eficient, dupa nu stiu ce metode si alte balarii de genul… ca nu este adevarat. Parintii isi sacrifica economiile pentru ca plozii sa recupereze ce nu invata la scoala, iar la scoala dascalii isi dau interesul in masura in care iau in calcul meditatiile care sa le salveze bugetul de austeritate. Schimb… reciproc „avantajos”. Atat de avantajos incat ajung ametitii de copii in faza de bacalaureat si confunda subiectele care le pica la limba si literatura romana cu solicitari venite de pe o alta planeta. La libera alegere cu prea multe goluri in bagajul de cunostinte, se ingramadesc, asternute pe niste foi care mai au putin si se innegresc de rusine, „perlele” elevilor. De la an la an, situatia e din ce in ce mai maronie, se face un fel de concurs, un top al prostiilor debitate de niste elevi care ori au lipsit de la ore, ori n-au inteles nimic la cursuri, ori nu i-a dus prea mult capul. Dar partea ca nu i-a dus capul este intr-o prea mica masura vinovata de aberatiile care se pot inghesui intr-o lucrare de bac. Si daca elevii nu mai au tragere de carte, iar dascalii nici atat sa ii dascaleasca, ce mai ramane? Ca elevul sa devina autodidact? Nici macar asta nu ar putea face. Cu ce manuale? Alea care au fost facute in doi peri, cu exemple de „glorioase” vedete de televiziune sau alea pe copertile carora apar nume ale unor „ilustri” domni sau doamne care au lucrat prin Ministerul Educatiei si au considerat ca merita si ei sa faca un ban gramada? Si toate astea credeti ca au un termen? S-ar parea ca termenul e nelimitat. Saracii copii, saracii parinti, saracii profesori…