Municipiul resedinta de judet simte nevoia de nou. Se vede cu ochiul liber, dar mai ales se simte ca lipseste acel "ceva" care sa dea semnalul ca orasul de la Dunare se poate dezvolta vizibil si nu doar ca rod al unor intamplari fericite, de genul "a venit un potential investitor, sa vedem cum il ajuta, sa vedem ce vreasa faca...".

Marile orase, la fel ca si localitatile mai mici care au reusit sa devina repere turistice, au facut eforturi pentru imbunatatirea imaginii proprii. Specialistii spun insa ca nu este deajuns sa lasi strainii sa descopere tot ceea ce poate fi valorificat in zona. E nevoie de o strategie, de un plan bine gandit, pentru a scoate la iveala potentialul ascuns sau abia vizibil. Unele orase se gandesc serios sa lanseze programe de branding.

De ce un brand? Pentru ca are rolul de a plasa zona pe o anumita harta, in functie de ceea ce se poate specula in privinta notorietatii. E adevarat, asta presupune multa munca inca din faza de identificare a tot ceea ce este mai bun in zona. Dar avem oameni care pot face asta. Greul vine in momentul in care trebuie sa dovedesti ca ai ce oferi, iar pe parcurs e nevoie de si mai mult efort pentru a pastra o imagine pozitiva in exterior.

Fie ca e vorba de un brand cultural, economic, universitar sau de orice alta natura, un brand puternic de oras produce, in mod efectiv, bani. Nu este vorba doar de o imagine favorabila, ci de crearea unor conditii de viata mai bune, de diminuarea somajului si a migratiei fortei de munca, de un alt climat educational si cultural si chiar de un avantaj competitiv fata de alte localitati.

Problema este ca Galatiul, ca de altfel orice oras din aceasta tara, este condus de o administratie locala legata de puterea politica si de interesele ascunse ale acesteia. Si totusi s-ar putea face ceva. Iasiului, spre exemplu, va aloca un milion de euro in urmatorii patru ani pentru identificarea unui potential brand si construirea acestuia. Autoritatile locale (Primarie, Prefectura, Consiliul Judetean), dar si comunitatea de afaceri si presa par dispuse sa colaboreze. Si de ce nu ar fi? In fond toata lumea ar avea de castigat. Se pare ca oficialii de la Iasi au inteles acest lucru, dar si cei de la Cluj, Sibiu, Sighisoara, Brasov, Timisoara, Sinaia... De ce nu si Galatiul? Oras port la Dunare, avand o istorie interesanta, si situat acum la granita Uniunii Europene, municipiul nostru are deja un punct de plecare, nu este un oras oarecare. Repet intrebarea din titlul acestui editorial: s-a gandit cineva la un brand pentru acest oras?