O reclama desteapta in care se promitea ca, daca Romania trece de semifinalele EURO 2008, firma respectiva iti da inapoi banii platiti pentru electrocasnicele cumparate in perioada Campionatului European. Cat de tare poti sa intinzi coarda in publicitate? Cat de prosti sa-ti crezi clientii, ca sa ii momesti cu asa ceva? Sa treaca romanii de semifinale. Adica sa fie acum in finala. Nu stiu daca a avut succes reclama si oamenii chiar au cumparat in speranta ca tricolorii vor ajunge finalisti, dar eu m-am simtit ca dracu. E clar ca managerii firmei nu au dorit si nu au crezut niciodata ca o sa ajungem in finala, altfel nu ar mai fi facut reclama. Sa returnezi toti banii dintr-o luna de vanzari ar fi fost faliment sigur. Asa ca au trecut peste orice simt patriotic, bun simt sau respect pentru iubitorii de fotbal, pentru milioanele de romani care au urmarit cu sufletul la gura meciurile. Si au calcat in picioare un vis. E ca si cum ar fi pariat impotriva Romaniei si s-ar fi laudat cu asta. Bani multi, chiar.
La polul opus, dar fericit pentru mine este numarul destul de mare al celor care au pariat totusi ca Romania va castiga Campionatul European. 2.500 de romani au pariat ca Romania va invinge in finala. Alte sute de mii au pariat pe victorii in grupe si calificari in sferturi si semifinale. Ei au pierdut dupa urma acestor pariuri, nu au castigat, cum s-a intamplat in cazul firmei care a lansat acea reclama pe piata. Pentru mine, insa, ei sunt invingatori. Le era mult mai usor sa parieze contra Romaniei. Dar nu au facut-o. Au fost mai buni decat orice manageri supercalificati, gata s-o vanda si pe mama lor pentru un castig imediat.