De la centru totul pare usor. Se poate iesi pe televizor cu vorbe despre marii investitori de automobile care vor veni in Romania. Atanasiu arunca cu vorbele si da sperante miilor de muncitori din tara care urmeaza sa fie disponibilizati din intreprinderile de mecanica fina. Asta, dupa falimentul celor mai multe dintre societatile specializate. Parca in ciuda lor se intampla totul, se spune totul. Cum ar trebui sa se simta cei care afla ca vine Ford, Fiat sau Audi si isi fac fabrica noua, cand hale de zeci de mii de metri patrati si utilaje si oameni calificati stau pe un salariu de 5 milioane si asteapta falimentul !? O stiu foarte bine cei din Breaza. Hidrojet SA are 86.000 de mp, cu 46.000 de mp hale construite si 2.000 de muncitori specializati in mecanica fina ! Serban Rasina, administratorul firmei afirma ca nu mai crede in stirile de la televizor, dupa ce s-a tot spus ca marii producatori de automobile se inghesuie sa vina in Romania. "Vad la televizor ca foarte multe firme occidentale incearca relocari, cauta furnizari pentru Ford sau Renault, vor spatii industriale in Romania si sunt in mare cautare de spatii si muncitori specializati. Eu am si spatii si muncitori specializati, iar Breaza este plina de oameni care pot lucra mecanica fina! Apare pe post si domnul Atanasiu care anunta ca alte doua mari firme vor sa investeasca in tara noastra. Eu ii transmit, pe aceasta cale, domnului Atanasiu, ca exista o fabrica la Breaza de 86.000 de mp, cu 46.000 de mp hale construite si 2.000 de muncitori specializati in mecanica fina! Sa pofteasca la Breaza! Senzatia mea este ca ori se minte pe posturile de televiziune, ori avem noi ghinion de-a dreptul, daca de Breaza nu se lipeste nimic!"
Unii se joaca cu vorbele, altii nu stiu cum sa mai dea de lucru oamenilor. Altii au spatii imense la televizor cu orice trasnaie, altii nu stiu ce sa faca sa ajunga o stire de 30 de secunde pe TV, pentru a se afla despre soarta unei societati care sta sa dea faliment, despre active care sunt in buna stare si valoreaza miliarde ! Daca s-ar vorbi despre valoarea lor imobiliara, imediat s-ar gasi spatiu de o afacere in interesul cuiva.
Dar asa, nu este decat soarta unui oras la mijloc. Care, in momentul in care va fi declarat zona defavorizata are sanse sa-i fie cunoscuta soarta, sa ajunga o stire de 30 de secunde. "Astazi, a aparut pe site-ul www.hidrojet.ro, nivelul activelor de vanzare si prezentarea tuturor activelor cu societatile lor. Am luat masura de a scrie tuturor ambasadelor din Romania, marilor firme de automobile si subcontractorilor pentru automobile din Europa, Agentiei Romane de Investitii Straine si altor factori de decizie din Romania si strainatate pentru a gasi un investitor strategic. Facem publicitate activelor, pentru a le vinde cat mai repede si a acoperi datoriile care le avem catre toti creditorii. Noi pana in septembrie trebuie sa facem o vanzare de active, este singura solutie! Daca vindem o hala si activele, nu mai avem probleme!"- afirma Serban Rasina. Nu e nici politician, nici un actionar la o televiziune nationala, ci doar un om care incearca sa-si salveze angajatii.