Recent, CFR Calatori si-a innoit parcul auto destinat nevoilor angajatilor, deficitar si cu defectiuni tehnice, in proportie de 70 la suta. N-a cumparat insa masini "normale", adica un Logan sau un alt autoturism la preturi rezonabile, ci numai Toyota si Volkswagen, asta in conditiile in care CFR Calatori este dator la CFR Infrastructura cu milioane de lei. Din acest motiv, potrivit reprezentantilor companiei, Infrastructura este datoare la Electrica, este de fapt cel mai mare debitor al acestei companii, avand pus sechestru asiguratoriu pe o parte din patrimoniu. Astfel stand lucrurile, parca nu mai este "de inteles" urgenta pe care au avut-o cei de la Calatori, datori catre mai toti furnizorii, cumparand autoturisme atat de scumpe, timp in care trenurile arata in halul in care arata, iar calatorii circula (atunci cand nu o fac cu intercity-ul) in conditii inumane. Rapidul arata cat de cat normal, iar intercity-ul este chiar acceptabil, lasand la o parte timpul exagerat pe care il face intr-o banala cursa Constanta-Bucuresti, din cauza unor banale lucrari ce par a nu se mai sfarsi secolul asta. Explicatiile oficiale curg garla, in incercarea de a adormi calatorul de rand, dar realitatea care circula pe sinele de cale ferata este mai graitoare decat orice altceva. Cu siguranta reprezentantii CFR nu au mers insa cu un accelerat sau cu un personal de foarte mult timp, de vreme ce nu au habar sau nu doresc sa stie conditiile in care activeaza aceste trenuri, conditiile in care bietii romani sunt obligati sa calatoreasca, in timp ce sefii si sefutii de la CFR isi plimba fundurile in Toyote si Volkswagenuri. In schimb, cei care circula cu un personal sau un accelerat (cu mentiunea ca intre cele doua nu este decat o diferenta de pret, in rest arata si mai ales miros ... la fel), pot depune marturie despre conditiile inumane de WC public care sunt oferite in trenurile "europene" romanesti, care - culmea! - isi scumpesc preturile periodic, in baze pur imaginare. Numarul calatorilor s-a redus considerabil in ultimii ani, tinzand vertiginos spre zero, chiar in sectorul navetistilor, care prefera transportul cu microbuzele firmelor particulare. Ce se va intampla cand va fi atins pragul minim?