Regula numarul unu in mass media: senzationalul vinde si pot fi folosite orice artificii pentru a fi obtinut. Nu conteaza ca stirea nu este atat de patetica sau de emotionala, stiristii trebuie sa gaseasca modalitatea de a-i atribui si aceste "calitati". Mai nou, televiziunile romanesti s-au specializat pe transmis stiri muzicale. Sa nu intelegeti ca este vorba despre mai multe stiri despre vedete sau arii muzicale, ci despre introducerea unei linii melodice pe fundal. Crima pasionala isi are acordurile ei tumultoase si saltarete, imaginea pensionarilor asteptand ore in sir la ghiseu capata o incarcatura mai emotionala daca este acompaniata de o arie molcoma si trista, iar Basescu nu poate fi aratat in vizitele oficiale daca nu se aude vreo melodie de la telejurnalul comunist. Si uite asa fiecare stire isi capata muzicalitatea ei, de parca exact asta ii lipsea. De parca stirile de la ora cinci nu erau destul de inspaimantatoare, de parca "realitatea romaneasca", cum ii place ministrului Flutur sa se exprime, nu ar fi destul de plina de emotii, ne mai lipsea si muzicalitatea ca sa facem stirile mai patetice. Mai lipseste putin si drept reconstituiri la cine ce stie ce infractiuni vor fi folosite secvente de filme SF, pe motiv ca "uitati o operatiune care seamana cu ce se presupune ca a facut infractorul". Din pacate insa, backroundul muzical nu poate imprima decat o nota de tristete sau de bucurie, nu adauga si nu scade nimic la capitolul corectitudine, informare si adevar. Stirile vor continua sa fie prezentate cu lacune si numai dupa cum i se pare stiristului ca prinde mai bine. Zilele trecute un personaj politic constantean sustinea ca oamenii vor de fapt sa mai auda si stiri impartiale, curate de orice influenta emotionala si au ajuns sa caute ziare insipide si incolore. Din pacate, teoria este departe de adevar. Oamenii sunt prea obisnuiti sa li se spuna ce sa simta, pe cine sa urasca si pe cine nu, incat le-ar fi prea greu sa inceapa sa judece sentimental de unii singuri. Ce rost ar mai avea ca televiziunile sa-si construiasca strategii muzicale, de vreme ce publicul ar vrea sa fie lasat sa-si treaca singur stirea prin filtrul sentimentelor. Asa a fost educat si ii place!