Dezbaterile interminabile privind viitorul pachet de legi ale educatiei inca ma plictisesc si ma fac sa ma intreb pentru ce atatea vorbe, cand este aproape evident ca orice se va hotari va fi schimbat cu prima ocazie de catre altii mai destepti si mai "bine intentionati" decat predecesorii lor. Ba avem religie obligatorie, ba este optionala, ba se studiaza pana in gimnaziu, ba pana in liceu. Supararea cea mare este legata de modul in care se preda religia in scolile din Romania, si anume ca indoctrinarea ar inlocui procesul formativ. Pana la urma, dupa discutii si reuniuni montane si nu numai, avand ca tema invatamantul religios, ministerul a hotarat ca religia sa fie mentinuta obligatoriu ca disciplina facultativa pana in ciclul liceal, lucru care garanteaza libertatea elevului de a opta pentru aceasta materie, dar si posibilitatea de a nu-si "trada" confesiunea religioasa careia ii apartine, putand sa o urmeze si la scoala. Hotararea pare a linisti spiritele incinse ale tuturor cultelor recunoscute in Romania, care au militat pentru mentinea religiei ca disciplina scolara, fara a fi discriminat nici un cult religios. Problema religiei este pe atat de importanta pe cat de minora pare in contextul in care problemele ce trebuie rezolvate de noile legi ale educatiei. O alta ar fi programa exagerat de incarcata, la toate materiile. Si cum ar fi, din moment ce elevii din ziua de azi invata doua-trei saptamani si sunt apoi trimisi in vacanta? Poate ca vacanta nu dauneaza grav sanatatii, dar ritmului de asimilare a informatiilor scolare cu siguranta ii dauneaza. Abia isi intra "in mana" ca trebuie sa se relaxeze sa nu dea in branci. Si tot ei se plang ca invata prea mult, ca stau prea multe ore pe zi la scoala etc. Nu am auzit pe nimeni sa infiereze vacantele prea lungi si dese. Pe timpul nostru nu era asa si n-a murit nimeni spetindu-se invatand, materia era mult mai stufoasa si copiii suprasolicitati. Pentru a odihni si mai mult neuronii si asa relaxati ai tinerilor din ziua de azi, se analizeaza cu atentie programa scolara pentru a se decide ce capitole pot fi eliminate din manuale. Nu zic ca-i rau, ca daca scotocesc bine in adancurile memoriei, recunosc ca multe chestii pe care le invatam in scoala nu ne-au folosit absolut deloc pe viitor. Dar tocmai diversitatea lor ne dezvolta gandirea, logica, memoria, vocabularul si cultura generala! Acum sunt convinsa ca e mult mai relaxant decat pe faimoasa "vremea noastra", insa tot nu e destul pentru pretentia de scoala ca-n filme la care din pacate ne cam raportam. Foarte bine, sa se reduca materii, capitole, numar de ore petrecut la scoala si altele asemenea. Dar cine garanteaza ca nu se va reduce mai mult decat trebuie, intr-un sistem de invatamant fara termen de garantie?