Politia rutiera s-a uitat un pic pe strazi si de aici au iesit zeci de soferi amendati ca si-au parcat masinile aiurea plus ceva maxitaximetristi. Si gata. Ieri masinile erau parcate exact in aceleasi locuri, pe trotuare, in intersectii, pe treceri de pietoni, oriunde. La fel maxitaxi-urile se tirau pe sosele tot cu 5 km la ora, ca sa ia toti clientii si opreau absolut oriunde. Tot ieri un cetatean a fost calcat de o masina pe trecerea de pietoni de la Teatru. Acolo sint masini parcate fix pina pe trecere, nu ai efectiv cum sa vezi cine vrea sa traverseze daca esti la volan. La politie, acolo pe oprirea interzisa, iarasi era un cirnat de masini, dar alea nu se pun ca sint ale politistilor.
Adica nu s-a schimbat nimic si nici nu are cum sa se schimbe, dupa 72 de amenzi. Problema nu e fara solutie, cum tot ni se povesteste. Botosaniul nu e Bucuresti. E nevoie probabil de actiuni zilnice, de colaborare intre Politie si Primarie, pentru ca oamenii nu ies toti pe sosele cu masinile la opt dimineata ca sa ii enerveze pe politisti, ci pentru a merge la servici. Acum vreun an vicele Eram spunea ca identificase vreo 4000 de locuri de parcare in oras, minunat ar fi sa si existe locurile alea. Pentru ca intr-adevar fiecare opreste in Botosani unde il taie capul, dar poate mai sint unii care ar vrea sa parcheze normal si legal si nu au unde. Iar rezultatul este un haos generalizat si chiar incurajarea lui, luati exemplu parcarea de la Elvila, care e goala, dar in jur trotuarele si centrul Vechi sint pline de masini, numai ca sa economiseasca oamenii zece mii de lei. De aceea am dat si asa o amploare in ziar actiunii politistilor, e prima de acest gen si probabil si ultima, o sa fie probabil la fel ca raidurile dupa samsari in piata, toata lumea ii vede, numai politia nu.
Nu numai in restul lumii, ci si in Romania au inceput edilii oraselor sa gindeasca solutii pentru asta, ba largesc strazile, ba pun parcari cu plata, iar chestiile astea nu sint facute pentru ca nu e estetic sa isi parcheze omul masina in intersectie, ci pentru descongestionarea si fluidizarea traficului. Am auzit zilele trecute doi politisti de la Minister spunind ca politicienii trebuie sa se implice in asa ceva, altfel numarul accidentelor din orase sau de pe sosele va creste exponential. Implicarea factorilor de decizie nu inseamna, cred eu, doar legi pentru amenzi mai mari, ci si un trafic normal si sosele mai bune si autostrazi, pentru ca sintem in 2006 si, pe majoritatea soselor romanesti, tot trebuie sa te tirii cu 40 km/h printre gaini si carute, ori asta o poti face si cu bicicleta.
Dupa aia trebuie sa apara si fermitatea politistilor si cu siguranta va aparea si civilizatia rutiera, mai importanta decit nervii, injuraturile si pedala de aceleratie apasata la podea.