Modernizarea sistemului de plata a facturilor pentru consumul de energie electrica a dat peste cap organizarea interna a societatii

Electrica Galati, dar a bulversat si sistemul bancar. Sau cel putin asa pare la prima vedere. Si asta pentru ca deseori am auzit plangandu-se mai multe persoane, care desi isi achitasera facturile pentru lumina consumata, s-au trezit cu preaviz ca li se va intrerupe furnizarea curentului electric in cazul in care nu-si vor plati restanta. "Care restanta?", s-au intrebat cand au primit plicul emis de Electrica.

Si, chiar daca este ceva incredibil, exista si o explicatie. Facturile au fost achitate prin sistemul bancar. Fie au fost platite cu cardul (mai toate bancile avand si carduri speciale pentru plata utilitatilor), fie la ghiseul bancii. Si atunci, de unde restanta? Pai, este simplu: ori bancile nu au transmis la timp incasarile catre Electrica, ori angajatii societatii de furnizare a energiei electrice opereaza mai greu atunci cand vine vorba de facturi de cativa zeci de lei.

Asa se face ca unii galateni s-au trezit amenintati ca vor ramane in bezna pe motiv ca nu si-au achitat facturile, care de fapt erau platite de aproape doua luni. In aceasta situatie, ce este de facut? Practic, pentru a fi siguri ca nu vor fi nevoiti sa achite o noua taxa de rebransare (un "mizilic" de vreo cateva sute de lei), galatenii vor fi nevoiti sa mearga cu chitantele la ghiseele societatii de furnizare a curentului electric, sa indure cozile, si sa le explice, inca o data, angajatilor, care de obicei nu au prea multa rabdare cu clientii, ca s-a facut o greseala si ca, eventual, odata ce au decis sa dea unda verde achitarii facturilor si prin sistemul bancar, sa fie mai atenti si, din cand in cand, sa ceara socoteala bancilor pentru incasarile facute in numele lor. Nu de alta, dar sa faci doua drumuri doar pentru ca angajatii Electrica sa fie convinsi ca s-a platit lumina nu este tocmai placut, mai ales daca acest lucru se intampla in mod frecvent.