Societatea Academica Romana ne-a linistit: numarul mare de accidente din Romania este cauzat de starea proasta a drumurilor, de lucrarile de intretinere intarziate peste termen, de lipsa soselelor de centura si de utilitatea mult prea mica atribuita autostrazilor. Romanii, in gloata, concentreaza circulatia pe drumurile nationale si judetene, preferand sa circule in conditii dubioase si sa se expuna riscului accidentelor in loc sa aleaga o autostrada (din "multele" din Romania) pentru a ajunge la destinatie. Nu ca infrastructura ne-ar permite altceva! Tot potrivit expertilor academicieni, din aceste motive sansa de a muri intr-un accident pe drumurile autohtone este de 40 de ori mai mare decat media din UE. Asa o fi, nu zic nu, insa nu vad nicaieri mentionat numarul mare de accidente care au loc pe autostrada in Romania, produs din cauza teribilismului soferilor sau a grabei asezonate cu viteza excesiva. Imbuibati de filmele americane, cu urmariri spectaculoase pe autostrazi, cu depasiri nemaivazute ce nu puteau fi realizate in Romania din lipsa unor bucati de drum drept si delimitate clar de mediul inconjurator si de localitatile din judete, tinerii au avut acum ocazia sa experimenteze pe propria piele cum este sa circuli ca in filme. Accidentele produse din aceste motive nu stiu unde sunt contorizate in raportul SAR, insa ele sunt o realitate ce nu trebuie ignorata. De asemenea, specialistii se plang ca scade cererea in cazul transportului CFR, soselele fiind preferate in mod evident, ceea ce face, conform previziunilor SAR, ca serviciul CFR Pasageri sa ramana fara cerere solvabila pana in 2020. Pai si cum sa nu fie asa, cand conditiile asigurate de CFR sunt cum sunt, in ciuda preturilor mereu majorate in mod nejustificat daca tinem cont de partea vizibila a procesului. In afara de cateva trenuri mai acatarii, celelalte sunt asa cum le stiam de pe vremea raposatului, deloc imbunatatite, jegoase, cu restrictii pentru fumatori etc. De durata calatoriei mult prelungita din cauza lucrarilor de pe liniile ferate nu mai vorbesc. Limitandu-ma strict la aspectul estetic, ti-e si sila sa circuli cu ele, astfel ca mi se pare normal sa preferi sa te sui in microbuz sau in masina personala si sa ajungi, pe bani mai putini la destinatie, in conditii mai bune.