Prin intermediul consiliilor judetene, o multime de bani au ajuns, prin diverse programe europene, in Romania. O buna parte dintre ei au poposit la Botosani cu destinatii precise, pentru reabilitari de drumuri si alimentari cu apa potabila ale localitatilor rurale. Dupa atitia ani in care s-au varsat zeci de milioane de euro in scopurile deja mentionate nu se vede nici un rezultat notabil. Alimentarile cu apa fie nu functioneaza sau, daca in cazurile fericite sint operationale, nu au clienti. Reabilitarile de drumuri tin, de regula, un sezon, dupa care lucrurile revin la stadiul in care se gaseau si in urma cu o suta de ani.
Atitia ani in care s-au tocat aiurea o multime de bani, daca ar fi fost folositi in alte scopuri, ne-ar fi adus in Europa cu mult mai aproape decit o semnatura prezidentiala pe tratatul de aderare.
Spune-se ca este autonomie locala, iar prioritatile le stabilesc administratiile locale si judetene. Acestea insa, fie lipsite de fondurile necesare fie pur si simplu din nepricepere, aloca banii dupa prioritati presupuse dar nu si stringente, chiar ascunse dupa "studii de fezabilitate ". Cel mai vizibil aspect al judetului nostru, ca dealtfel al intregii tari, sint drumurile proaste, in special in orase. Asta in pofida a peste cincisprezece ani de democratie in care s-au bagat, pentru drumuri, bani in nestire fara vreun efect vizibil. Numerosii concetateni care lucreaza in strainatate sau cei care au facut turism macar o data intr-o tara occidentala pot confirma ca nu exista termen de comparatie intre soselele care incep dincolo de granitele tarii si ulitele unse cu asfalt gaurit, pline de carute, de la noi. Acesta este adevaratul motiv pentru care investitori sau simpli vizitatori din Europa nu calca pe la noi. Or nu alimentarile cu apa la tara reprezinta marea prioritate a judetului nostru, dupa cum, spre exemplu, nici cirpitul drumurilor nu este o solutie pentru Botosani. Logica elementara arata ca drumurile trebuiesc facute printr-un program national, pentru a fi toate la fel, si nu lasate la cheremul unei administratii sau alta care, din varii motive, nu poate sa le intretina. Practic toate drumurile ar trebui refacute si nu cirpite, conditiile de trafic s-au schimbat, sint mult mai multe vehicule pe strazi, iar cirpeala nu mai este de mult o solutie decit ca strazile arata dupa fiecare iarna ca dupa razboi.
Din acest motiv, la Botosani, merita atentie initiativa primarului Flutur care, la un moment dat, dorea sa faca un imprumut pentru a rezolva definitiv problema unor artere rutiere. Totusi, problema drumurilor nu poate fi pasata vreunui primar sau presedinte de consiliu judetean. Ea este nationala iar rezolvarea de acolo unde este guvernul trebuie sa vina.