Nu stiu cum se face ca cei mai multi nepriceputi din lume se gasesc la noi pe functii de decizie. Asa am ajuns sa respiram mai mult dioxid de carbon decat aer pentru ca ne-au trebuit 15 ani ca sa realizam ca trebuie sa protejam padurile si sa luam niste masuri pentru reducerea poluarii in orase. Mai nou, niste intelighenti de pe la Guvern au realizat o hotarare care da dreptul firmelor care participa la licitatiile pentru reabilitarea si intarirea digurilor de aparare impotriva inundatiilor sa conteste la nesfarsit fie caietul de sarcini, fie chiar si o virgula doar pentru ca o societate rivala sa nu puna mana pe contractul cu statul.

Galatenii din valea orasului vor resimti cat de curand efectele acestei idiotenii cu iz de act legislativ pentru ca barajul de aparare ce ar fi trebuit sa protejeze zona nu a fost reabilitat tocmai din acest motiv. Ne amintim de anul trecut cu groaza, cand locuitorii din valea orasului aveau nevoie de barci ca sa patrunda in propriile case. Ei bine, lucrul asta putea fi evitat pentru ca imediat ce apele s-au retras, autoritatile locale au cerut fonduri pentru reabilitarea digului de aparare. Sistemul de Gospodarire a Apelor a organizat o licitatie, care a fost contestata dupa modelul amintit mai sus si de un an de zile lucrurile asa au ramas. Acum apele ameninta din nou orasul dupa ce o viitura este asteptata peste cateva zile in urma unei deversari controlate la barajul de la Stanca Costesti.

Cine va raspunde daca digul de aparare nu va rezista iar galatenii vor privi din nou neputinciosi cum apele le intra in case? Asa zisii legiuitori sunt atat de desprinsi de realitate incat nu au realizat ca imediat dupa finalizarea licitatiei trebuie sa se treaca la treaba pentru ca nu e timp de pierdut.

Nimeni nu spune ca trebuie incalcat dreptul perdantilor de-a contesta rezultatele licitatiilor, dar de aici si pana la blocarea actiunii pe termen nelimitat este cale lunga. Si daca tot am ajuns la capitolul licitatii, trebuie spus ca o (ne)regula similara se aplica si la licitatiile privind achizitia mijloacelor de transport pentru persoane. Este vorba de OG 34, care a blocat timp de vreo doi ani achizitia de autobuze noi in Galati si in nu stiu cate alte orase din tara dupa ce firmelele care au depus oferte s-au contestat reciproc la nesfarsit. Dureros este ca incompetentii astia cu cravata nu au fost capabili nici macar sa indrepte erorile din aceste reglementari, asa ca nu ne ramane decat sa asistam neputinciosi la spectacolul ieftin oferit de privati.