Intr-o tara saraca, ce abia garanteaza ziua de maine, este de inteles faptul ca romanii sunt foarte interesati de profituri rapide si fara investitii majore. Este explicabila aplecarea lor catre loto 6 din 49 si alte jocuri de noroc si la fel de explicabila este impresia ca le-a pus Dumnezeu mana in cap atunci cand primesc tot felul de plicuri ce le garanteaza participarea la concursuri pentru care nu au aplicat, dar care le pot aduce castiguri impresionante. O astfel de reactie o au romanii cand sunt prinsi in malaxorul Reader‘s Digest, acela care te ia "ca din oala", fara sa fi avut vreo tangenta cu acest brand si-ti spune ca esti printre finalistii concursului lor anual dotat cu premii impresionante. Pana aici nu ar fi nimic, pentru ca participarea este optionala si poti la fel de bine ignora aceste tentatii. Numai ca alegerea plicului cu "da" sau "nu" este putin mai dificila pentru cei mai slabi de inger, atunci cand descopera ca, daca ar comanda nu stiu ce carte in valoare de niste zerouri deloc nesemnificative, ar putea intra in alte concursuri, cu premii mai apetisante. Ca metoda de publicitate pentru cartile din stocul propriu, nu este de blamat metoda celor de la Reader‘s Digest, ba chiar poate fi considerata plina de imaginatie si deosebita fata de metodele de publicitate agresiva fara o reala si dovedita priza la public, de care ne lovim zi de zi. Tinta fiind atinsa si cartea prezentata, ba chiar mana omului fiind "fortata" sa o comande, in speranta ca astfel va avea sansa sa castige masini sau impresionante sume in euro, se poate spune ca planul a fost dus la bun sfarsit. Dar, dincolo de toate acestea, nu ma pot pune in locul celor alesi sa participe si care chiar cred ca astfel de concursuri sunt serioase si cu sanse reale de castig. Cum de nu se intreaba decat prea putini despre modul in care RD a intrat in posesia unei baze de date care i-a facilitat accesul la identitati si adrese viabile, fara a avea personal acordul respectivilor (nu iau in calcul acordul pe care l-ai dat in prima instanta, cand ti-ai dat adresa cu buna stiinta altcuiva, nu catre tertii de la RD). Pe mine m-ar deranja un astfel de spam si nu i-as incuraja, dar sunt convinsa ca, fara aceste mici astfel de exceptii, marketingul RD prinde chiar foarte bine. Trist.