Miine, 28 noiembrie 2004, toti cetatenii romani cu drept de vot sint asteptati la urne pentru a alege Parlamentul tarii pentru urmatorii patru ani si Presedintele Romaniei care, pentru prima oara de la Revolutia Romana din decembrie 1989, isi va exercita prerogativele pe parcursul unui mandat de 5 ani. Despre importanta acestui moment major s-a vorbit mult si ca argumente convingatoare, astfel ca fiecare cetatean al Romaniei stie, nu numai in principiu, ca tara nu poate fi condusa decit in mod democratic. Adica, de catre un Parlament, un Guvern si un Presedinte care sa rezulte dintr-o optiune liber exprimata si care sa fie, practic, in masura sa lucreze pentru binele public si in slujba interesului national. Altfel spus, sa militeze pentru prosperitatea la care aspira pe buna dreptate cetatenii tarii noastre, dornici sa faca parte cu demnitate, intr-un viitor apropiat, din marea familie a Uniunii Europene.

Dupa o campanie electorala animata, in care toti competitorii s-au straduit sa demonstreze, fiecare in parte, ca se prezinta in fata alegatorilor cu persoanele si ofertele cele mai bune, a sosit, iata, momentul in care cetateanul cu drept de vot, adica cetateanul socialmente matur si responsabil este asteptat in fata urnelor pentru a alege si a vota, in functie de optiunile sale politice, a maturitatii si a responsabilitatii civice.

Daca ar fi sa luam in calcul datele pe care ni le ofera sondajele de opinie, nu numai scena politica actuala, dar si electoratul este, el insusi, bine impartit intre cei care vor merge la urne pentru a vota, in deplina cunostinta optionala "ceva” sau "pe cineva anume” si cei care "nu stiu ce sau pe cine vor alege”, ori, pur si simplu, nu s-au hotarit sau, mai grav, nu vor sa voteze. Din acest punct de vedere, oricit am crede si am spune ca prezenta la urne este o chestiune individuala, la stabilirea scorului electoral fiecare vot va avea o mare importanta. Astfel ca, va conta foarte mult capacitatea de mobilizare a formatiunilor politice pentru a-si determina propriul electorat sa se prezinte in sectiile de votare si pentru a scoate din amorteala segmente cit mai numeroase din tabara nehotaritilor sau, de ce nu, din rindurile celor care, din felurite motive sau, pur si simplu, nu vor sa se prezinte la vot. Din chiar numarul de votanti pe care ii vor aduce la urne, se va putea cel mai bine si cel mai corect estima capacitatea de convingere si de punere in actiune a acestor convingeri de catre fiecare formatiune politica in parte, cea de mobilizare atit a propriului electorat cit si a altor forte pe care, pe parcurs, le-au determinat sa li se alature.

Firesc si necesar, aceeasi maxima seriozitate in exercitarea dreptului la vot se impune si in alegerea viitorului sef al statului. Misiunea sa va fi extrem de importanta nu numai in exercitarea prerogativelor sale ca factor stabilizator al intregii vieti politice romanesti ci si in cea de exponent al nazuintelor de mai bine ale cetatenilor tarii, integrati in rindul Europei unite.

Acum decizia ii apartine, in exclusivitate, alegatorului care miine, 28 noiembrie, are dreptul, dar si datoria civica, de a se pronunta asupra celor ce vor conduce Romania in urmatorii ani.