Una dintre ultimele gafe ale manageriatului lui Gheorghe Moldoveanu, directorul general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, se refera la sume enorme, aruncate de "pomanaā€¯ in apa bazinului portuar, prin prabusirea, in cursul anului trecut, a cheului in zona danei de acostare a gabarelor din cel mai mare port maritim autohton. Acesti bani care au fost bagati sub apa si pe care nu-i verifica nimeni erau de fapt bani negri pentru reprezentantii fostului partid de guvernamant. Revenind insa la prejudiciul rezultat in urma acestui incident - de care se face vinovata in primul rand conducerea Administratiei Portuare, prin neglijenta dovedita in verificarea starii tehnice a cheului - el nu a fost recuperat nici pana in prezent. Insa, conducerea Administratiei Portuare era fericita de fiecare data cand aparea un astfel de incident pentru ca se putea linge pe degete in momentul in care se efectuau reparatiile. Bineinteles de catre firmele agreate de PSD si Miron Mitrea. Asadar, libera concurenta intre firme nu exista in port, fiind acceptate doar firmele pesedistilor, respectiv a cotizantilor in buzunarele lui Moldoveanu si, evident, in conturile reprezentantilor Ministerului Transporturilor. In ceea ce priveste incidentul mentionat mai-sus, el s-a produs pe fondul depozitarii balastului si a pietrei sparte pentru executia noului terminal de cereale, precum si pe fondul degradarii cheului de acostare a gabarelor, a carui vechime a atins la momentul prabusirii 24 de ani. Doar sansa a facut ca prabusirea miilor de tone de cheu sa nu se soldeze cu pierderi de vieti omenesti. Aceasta deoarece blocurile din beton si coronamentul dislocat au aterizat partial si pe platforma macaralei plutitoare nr.321 apartinand CNFR Navrom Galati, care se afla acostata in acel moment in zona cheului de gabare. Impactul puternic cu macaraua a fragmentelor de cheu desprinse din Digul de Nord al Portului Constanta a facut ca platforma macaralei sa fie strapunsa, iar sala masinilor a inceput sa se umple cu apa. In cursul operatiunilor de salvare a macaralei, Vasile Stegarescu, seful mecanic de pe ambarcatiunea Navrom-ului, a fost ranit la un picior. Dupa dezastru au putut fi evaluate pagubele. Pe langa avariile considerabile suferite de macaraua plutitoare, s-a constatat ca portiunea de cheu prabusita se intindea pe o lungime de 153 metri.

Vinovatii pentru incident au ramas necunoscuti

In prezent, in zona adiacenta locului in care s-a produs surparea cheului se desfasoara lucrarile noului terminal de cereale, al carui beneficiari sunt firmele CANOPUS SRL, TRANSPORT TRADE SERVICE SA, TRANSFER INTERNATIONAL SPEDITION SRL, obiectivul urmand a fi finalizat in luna iunie a.c. In urma incidentului, utilizarea danei de gabare a devenit imposibila, blocand exploatarea normala a acestei facilitati portuare. Nici in prezent situatia nu a revenit complet la normal. In plus, o parte semnificativa din bazinul portuar in zona danei de gabare si a senalului de acces au devenit improprii pentru navigatie, datorita faptului ca blocurile masive de beton desprinse din dig au ajuns pana la aproximativ 16 metri distanta fata de linia frontului de acostare a gabarelor. Prin urmare au fost evaluate pagube considerabile, care vizeaza refacerea frontului de acostare, respectiv costurile reparatiilor macaralei plutitoare a CNFR Navrom Galati si in special, pierderile inregistrate de Administratia Portuara prin neexploatarea acelei zone a portului Constanta. Chiar daca o parte a acestor cheltuieli poate fi recuperata prin incasarea politei de asigurare a cheurilor, intregul prejudiciu nu va fi stins niciodata, intrucat Moldoveanu, simtindu-se cu musca pe caciula pentru propria neglijenta in verificarea starii tehnice a cheului, nu a avut nici un interes sa transeze lucrurile si sa stabileasca vinovatii.