Posesorii de "motoare" ar putea plati din acest an taxe pentru emisiile poluante. Noile prevederi legislative vor fi cuprinse intr-o lege care va inlocui taxa pe poluare auto.Dupa ce a fost schimbata de patru ori in mai putin de noua luni, taxa pe poluare va suferi noi modificari. Guvernantii pregatesc o serie de norme legislative care vizeaza taxa de prima inmatriculare a autovehiculelor. Potrivit ministrului mediului, Nicolae Nemirschi, noua lege va inlocui taxa pe poluare aplicata autovehiculelor. In fapt, se doreste ca taxa pe poluare sa fie transformata intr-o "cotizatie" care va fi mai intai esalonata, dupa care va fi introdusa in valoarea de impozitare a autovehiculelor, ce va fi platita pe parcursul mai multor ani. Proiectul cuprinde si un element de noutate. Odata intrata in vigoare, proprietarii de autovehicule pe doua roti ar putea plati taxe mai mari, calculate in functie de gradul emisiilor poluante. "O sa propun... si taxa pentru motociclete", a anuntat Nemirschi. El a precizat ca noua lege, care va inlocui actuala ordonanta de urgenta privind taxa pe poluare auto, "va fi sigur" trecuta prin parlament in acest an. "Sunt convins ca vor fi si amendamente. Daca (legea - n.r.) nu trece pana la vacanta parlamentara, atunci in a doua sesiune, dar va fi sigur in 2009", a explicat ministrul.Potrivit proiectului aflat in lucru, la inmatriculare, proprietarii de autovehicule nu vor mai plati nimic, a precizat ministrul mediului. NemultumiriIn acest context, proprietarii autovehiculelor vor plati, in schimb, impozite mai mari. Acestea vor include, pe langa impozitul aferent, si o suma care va fi calculata in functie de emisiile poluante. Intentia ministrului Nemirschi de a supune taxelor pentru emisiile poluante si proprietarii de motociclete a starnit nemultumiri. "Nu este corect ca aceste prevederi legislative sa fie aplicate si motociclistilor. Pana acum nu plateam astfel de taxe. La cat folosim noi 'motoarele', nu cred ca era nevoie de impunerea unei astfel de taxe", au spus nemultumiti mai multi motociclisti din Olt. Opinia acestora este impartasita si de vicepresedintele clubului de motociclism din Olt. "Nu mi se pare corect! Daca traiam intr-o tara cum este Anglia, unde temperaturile permit sa te plimbi cu 'motorul' mai tot timpul anului, as fi fost de acord. La noi, doar trei luni pe an putem sa iesim cu motocicletele. De fapt, motociclismul, la nivel de judet, este un hobby. Nu prea exista persoane care sa foloseasca motocicletele zi de zi pentru a se duce la serviciu. In acest context, daca legea ar intra in vigoare, cred ca ar trebui sa plateasca taxe nu numai cei care au motociclete, ci si cei cu scutere", este de parere Alexandru Mitrache, vicepresedintele clubului Olt Bikers. In prezent, proprietarii de motociclete sunt scutiti de taxa de poluare. "Singurele taxe pe care le platesc motociclistii la inmatricularea 'motoarelor' sunt cele pentru certificat, pentru inmatriculare, asigurarea pe minimum sase luni, dar si cele pentru eliberarea placutelor de inmatriculare", a explicat subcomisarul Stelian Dita, din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor (SPCRPCIV) Olt.In Germania functioneaza un sistem de taxare anuala pentru autovehicule, cuantumul sumei pe care contribuabilul o plateste fiind dat de mai multe elemente, printre care capacitatea cilindrica a motorului si nivelul emisiilor de dioxid de carbon.Potrivit evidentelor SPCRPCIV, in Olt exista 200 de motociclete, 227 de motocicluri, 57 de motorete, trei ATV-uri si opt scutere.