Pentru ca piata constructiilor este în continua dezvoltare în regiune, afacerile din acest domeniu cresc si ele, cu conditia formarii unei echipe manageriale puternice.MITLIV este o firma care are ca domeniu de activitate comercializarea materialelor de constructii, producerea si comercializarea betonului si fasonarea otel-betonului. „Societatea a fost înfiintata în 1994 ca o firma de comert cu produse agroalimentare. Activitatea în domeniul materialelor de constructii a demarat ulterior. Am vazut ca viitorul spre asta tinde“, a declarat Liviu Cioana, directorul general al MITLIV, care a explicat ca prima conexiune cu materialele de constructii a avut-o în 1995, dintr-o colaborare cu un actual concurent. „Dupa ce am învatat, am construit propriul depozit. Primul depozit propriu al firmei, cel care da, de fapt, personalitate în piata, a fost construit în 1996. De acolo a început cresterea“, a mai spus acesta, subliniind faptul ca MITLIV se afla deocamdata la jumatatea drumului în ceea ce priveste cresterea.  „Dezvoltarea în timp s-a datorat si echipei manageriale“ Cea mai mare crestere a afacerii a fost în 1999-2000, de 500%. Începând cu 2000, ascensiunea a fost mai mica (70-80% anual), însa constanta, si s-a încadrat întotdeauna în obiectivele stabilite. În 2007, cifra de afaceri a MITLIV a fost de 1.100 de miliarde de lei, adica de aproximativ 33 de milioane de euro. „Cred ca am ales bine momentul demararii afacerii. Cresterea sa s-a datorat în primul rând evolutiei pietei constructiilor. Dezvoltarea în timp s-a datorat însa si echipei manageriale“, a precizat Liviu Cioana, care a subliniat fapul ca „de unul singur nu poti face nimic“ si ca echipa este unul dintre elementele principale ale dezvoltarii afacerii. Acestea nu au fost însa singurele care au ajutat la cresterea afacerii. Reprezentantii firmei au intrat în colaborari cu companii multinationale si au implementat anumite modele straine de lucru.  Greutatile afacerii MITLIV Cu toate acestea, drumul pâna la acest nivel nu a fost tocmai lin. Banii pentru constructia primului depozit, de exemplu, au fost atrasi atât din credite bancare, cât si din credite de la furnizori. „Am trecut prin perioade în care dobânda la credite a ajuns si la 160%. Creditele erau însa deja contractate si nu mai puteau fi stopate. Dificultatile anilor trecuti le-am simtit cu totii. Era o instabilitate monetara, politica si economica“, a precizat directorul firmei. Acestea nu au fost singurele greutati întâmpinate de firma de-a lungul timpului. „În fiecare zi se schimba legislatia. Se încearca implementarea unor norme asemanatoare cu cele din UE, dar care nu se armonizeaza cu realitatea româneasca, astfel ca aplicarea lor se face rigid“, a afirmat Liviu Cioana. Astfel, apar probleme de adaptare si chiar blocaje deoarece, fiind o activitate mare, orice schimbare o influenteaza. Concurenta e benefica În ceea ce priveste concurenta din domeniu, reprezentantii firmei spun ca aceasta nu este o greutate pentru afacere, ci dimpotriva. „Tinem cont de concurenta. Îi respectam, dar asta nu înseamna ca o consideram o frâna. Concurenta e benefica si pentru noi, si pentru concurentii nostri. Ea te tine activ si te face sa te perfectionezi mereu“, a explicat directorul general al MITLIV. Acesta a subliniat faptul ca, daca nu ar exista concurenta, jucatorii din piata nu ar mai cauta sa-si îmbunatateasca activitatea. În ceea ce-i priveste pe cei care planuiesc în acest moment sa se lanseze într-o afacere în domeniul comercializarii materialelor de constructii, niciodata nu este prea târziu. Altfel spus, piata este deschisa, cu conditia ca, odata ce au pornit la drum, sa dea dovada de seriozitate.