Ministerul Agriculturii va lansa anul viitor un proiect, în valoare de 400.000 euro, pentru promovarea la nivel national a vinurilor produse în România, prin organizarea unor simpozioane si realizarea de reportaje sau reclame. „Este prima data când demaram un astfel de proiect. Pâna acum, au existat proiecte de promovare a produselor românesti, dar acum o sa ne bazam strict pe acest domeniu. Obiectivul este de a face cât mai cunoscute printre consumatorii locali soiurile si podgoriile românesti. Circa 50% din suma totala a proiectului de 400.000 euro vor fi fonduri europene, 30% de la Guvern, iar restul banilor vor fi asigurati de catre asociatiile profesionale“, a declarat ieri directorul de cabinet al ministrului agriculturii, Adrian Radulescu. Acesta a adaugat ca din 2010 România va primi de la Uniunea Europeana (UE) fonduri pentru promovarea vinurilor autohtone si pe pietele internationale.
Potrivit datelor Organizatiei Nationale Interprofesionale Viticole (ONIV), România a exportat în acest an circa 278.000 de hectolitri de vin în tari precum Canada, China, Italia, Spania, Germania, Olanda sau Statele Unite ale Americii. Totodata, importurile s-au ridicat la circa 450.000 de hectolitri, iar livrarile au fost facute din tari din afara UE. În România se consuma anual cinci milioane de hectolitri, în conditiile în care productia locala se va ridica, în acest an, la circa 5,6 milioane, iar vânzarile la 400-450 de milioane de euro, potrivit ONIV.