Ford propune pentru noua generatie de monovolume compacte doua modele care difera prin numarul de locuri, dar se aseamana prin modularitate.

Daca luam in calcul utilitatea, la capitolul masina de familie, pe aceeasi plaja de preturi concureaza berlinele medii, movolumele compacte si, mai nou, SUV-urile compacte. Nu este usor pentru client, mai ales ca aproape fiecare mare constructor generalist detine modele in toate cele trei segmente. In acelasi timp, clientii din marile piete europene au deja gradul de educatie necesar astfel incat sa judece rational alegerea unei masini, punand pe prim plan nevoile proprii, raportate la capacitatea financiara. Iar dovada cea mai clara in acest sens este oferita de cotele de piata spectaculoase cucerite de monovolumele compacte, in dauna modelelor din clasa medie.Cel mai la indemana exemplu este Franta, unde Scenic (46.000 dupa sapte luni) si C-Max se vand de trei ori mai bine decat Laguna si, respectiv, Mondeo, iar Touran este aproape de Passat. Chiar si in Germania, Touran sau Zafira au vanzari apropiate de Passat sau Insignia. Iata motive reale care-i fac pe constructorii de automobile sa trateze mai mult decat serios segmentul monovolumelor compacte. Sosit mai tarziu in acest club (astazi, Renault este la a treia generatie de Scenic, in timp ce Ford C-Max la a doua), primul C-Max n-a fost un best seller, poate si pentru ca s-a dorit a fi un pic altfel, mizand mai mult pe imagine si mai putin pe versatilitate. In schimb, inaugurand ideea de vehicule multifunctionale compacte, noul (sau noile) C-Max isi propun din start sa atace segmente mult mai variate de potentiali clienti. Soferul de oras, care-si doreste doar o pozitie de condus mai inalta, soferul sportiv, care conduce sportiv si incearca sa ia curbele pe doua roti, soferul cu familie, care transporta sapte persoane, soferul cu bagaje, care isi poate transforma masina intr-un minivan, iata cateva exemple de utilizatori care pot sa se regaseasca perfect intre clientii noilor C-Max. Iar ca lucrurile sa fie mai clare, sunt disponibile doua caroserii diferite, cu aranjamente interioare diferite, C-Max jucand cartea sportivitatii, iar Grand C-Max pe cea a utilitatii, avand sapte locuri.

Greu de ales







Noii sositi ofera o gama mai mult decat generoasa de motoare, patru cu benzina, cu puteri intre 105 si 180 CP si cinci diesel, intre 95 si 163 CP. Vedeta gamei pe benzina este noul motor cu 4 cilindri de 1,6 litri, EcoBoost, construit integral din aluminiu, disponibil in versiunile cu 150 si 180 CP. Dezvoltat in Europa, dar conceput pentru a fi global, motorul EcoBoost de 1,6 litri combina injectia directa de mare presiune, turbocompresia cu inertie redusa si sincronizarea variabila a arborilor cu came dubli independenti. Gama motoarelor diesel ofera versiuni de 1,6 si 2,0 litri ale motoarelor diesel Ford Duratorq TDCi. La capitolul transmisie, este disponibila o noua cutie de viteze manuala in 6 trepte Ford Durashift, folosita pentru prima data pe noul C-MAX, dar si un sistem avansat de transmisie automata cu dublu ambreiaj in 6 trepte Ford PowerShift. Chiar daca traseul de testare a fost ales parca sa ne convinga ca C-Max sta pe orice drum si in orice conditii, n-am vrea sa insistam pe calitatile dinamice, similare unui Ford Focus, pentru ca ni-e greu sa ne imaginam vreun parinte responsabil care isi amesteca copiii, alergand de-a latul pe serpentine. Daca chiar vreti asta, luati un Focus RS.Importante sunt o serie de tehnologii avansate care se regasesc in general doar la modelele mai mari, din clase superioare, cum ar fi asistenta activa la parcare sau sistemul de informare despre unghiul mort. Tot la capitolul tehnologie, C-MAX cu 5 locuri va oferi baza pentru doua din cele cinci modele electrice pe care Ford a promis ca le va lansa pe piata pana in 2013.