Publicitatea online regionala va cunoaste o expansiune extrem de puternica, informeaza Clickz.com intr-un articol referitor la evolutia splitului de bugete ale advertiserilor locali.

Doua studii recente, realizate independent unul de altul de catre doua prestigioase companii de cercetari (JupiterResearch si respectiv Borrell Associates) arata ca desi ponderea publicitatii in print este covarsitoare ca procent din totalul cheltuielilor de publicitate, totusi publicitatea online regionala va cunoaste o crestere importanta in urmatorii cinci ani.

Cheltuielile cu publicitatea online vor creste in 2005 cu 26% fata de 2004, iar in urmatorii cinci ani rata medie de crestere a acestora se va situa in jurul valorii de 11% pe an, apreciaza cercetatorii de la Jupiter Research. Cu toate acestea, printul va reprezenta in continuare peste 70% din totalul cheltuielilor.

Dintre advertiserii locali, cel mai probabil jucatorii gloabali cu puncte de prezenta regionala sau locala vor sa utiliza publicitatea online. Studiul Jupiter mai arata ca jucatorii mici nu au inca experienta multinationalelor, aflandu-se cu cativa ani in urma acestora din punct de vedere al experientei in lucrul cu publicitatea online.

In cel de-al doilea studiu citat, specialistii contrazi primul studiu in ceea ce priveste ponderea viitoare a publicitatii in printul local: doar 15% fata de 70%. In acelasi timp, este tras un semnal de alarma asupra utilizarii pachetelor de publicitate print/online de catre ziarele regionale. Practic, publicatiile ofera spatiu online ca bonus la publicitatea din editia tiparita, generand efecte nefaste pe termen lung asupra publicitatii online la nivel regional, in vreme ce unele publciatii nu sunt inca pregatite pentru acest sector, ele neoferind deloc acest produs.

Va reamintim ca ARBOmedia a inclus in portofoliul sau de site-uri o importanta categorie cuprinzand peste 22 de site-uri regionale, care ating o audienta extrem de dorita de catre advertiserii nationali cu puncte de prezenta regionala sau locala, precum bancile, dealerii auto sau retailerii.