Cele patru mari companii impart 25 de arii de activitate, pe care si concureaza, de la motoare de cautare la jocuri si servicii de posta electronica si pana la telefoane mobile.

Patru dintre cele mai mari companii din lume din industria IT&C isi extind si isi intensifica lupta pe tot mai multe "fronturi" si tot mai multe arii de activitate, de la cele traditionale pe care activeaza dintotdeauna pana la cele noi in care sunt abia la inceput. Sunt deja cunoscute combinatiile dintre Microsoft, Google, Apple si Yahoo. In ultimii ani, am asistat la o diversificare a activitatilor pe tot mai multe piete. Apple activeaza cu succes pe productia de laptop-uri prin celebrele MacBook-uri, insa in ultima perioada a fost iPhone-ul, care a crescut foarte mult in notorietate, fiind preferat in locul modelelor fabricate de producatori consacrati pe piata telefoanelor mobile, cum ar fi Nokia sau Samsung. iPhone a devenit un etalon pentru noua generatie de telefoane inteligente, tot mai multe companii de profil incercand sa scoata modele ce au la baza tehnologia pe care o poarta.

Telefoanele mobile, ultima provocare a celor de la Google

Compania a inceput cu multi ani in urma si cu motorul sau de cautare a facut miliarde si miliarde de dolari cu ajutorul platformei de advertising pe care o ofera. Recent, Google a facut si mutari importante pe piata telefoanelor mobile, mai intai cu aplicatiile mobile, iar anul acesta si-a facut intrarea si in productia de telefoane. Zilele trecute, compania tocmai a lansat primul sau telefon mobil, Nexus One, care a fost creat cu siguranta si pentru a-l folosi ca o modalitate exclusiva de a-si promova si mai mult aplicatiile si serviciile. Totodata, Google face pasi importanti in ceea ce priveste un sector dominat ani la rand de Microsoft, cel al programelor de operare. Tot mai multi producatori de netbookuri si tablet PC se gandesc sa foloseasca Android-ul de la Google. Odata cu generatia telefoanelor mobile inteligente (smartphones) a cunoscut o dezvoltare exploziva si piata aplicatiilor mobile. Un ultim conflict de interese s-a nascut chiar zilele trecute intre Apple si Google, in urma caruia Microsoft ar avea de castigat. Producatorul iPhone-ului se gandeste sa includa in sistemul standard de operare al acestuia motorul de cautare Bing de la Microsoft, in detrimentul celor de la Google.

Microsoft concureaza cu toata lumea

Microsoft, cel mai mare producator de soft din lume si una dintre cele mai de succes companii din toate domeniile, este intr-o continua concurenta cu toata lumea. O companie care s-a extins pe extrem de multe domenii, de la desktop-uri la dispozitive mobile, aplicatii mobile, sisteme de operare, retele sociale, motoare de cautare, browsere, soft pentru jocuri, dar si console. Dintre toate acestea, inca sufera pe domenii cum ar fi retelele sociale, desi a investit destul de mult in platforma de la Facebook. De asemenea, desi a continuat sa dezvolte si mai mult platforma Xbox cu care ii cam bate pe cei de la Sony, are un mare minus cand vine vorba de hardware pentru telefoanele mobile, unde Apple si Google fac mutari mari.

Yahoo a somat in ultimul an

Compania celui mai popular serviciu de posta electronica, Yahoo, nu a adus nimic nou in ultimul an, insa a reusit sa-si imbunatateasca mult continutul pe serviciile pe care le ofera. Asta probabil in contextul in care pe domeniile pe care se descurca mai bine, cel de posta electronica si instant messenger, incepe sa piarda teren in fata celor de la Google, atat in on line-ul conventional, cat si cel mobil. Cu toate acestea, compania reuseste sa detina cel mai popular site de stiri, Yahoo News, care este primul in lume pe piata de profil, iar Flickr castiga tot mai multi adepti, continuand sa creasca si sa ramana unul dintre cele mai de succes site-uri de fotografii.