Principalul partid de opozitie din Romania, PSD, cere in mod public demisia ministrului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. PSD il acuza pe Gheorghe Dobre ca prin deciziile sale gresite a pagubit Romania de patru miliarde de euro, adica de fondurile cu care Uniunea Europeana urma sa finanteze construirea Coridorului IV de transport. Cel mai virulent este deputatul PSD Vasile Puscas, fost negociator-sef cu UE, care crede ca nici acum, la opt luni de la preluarea mandatului, ministrul nu este la curent cu discutiile europene despre infrastructura.
Mai mult chiar, Puscas sustine ca la sfarsitul lunii martie l-a interpelat pe ministrul Transporturilor in aceasta privinta. Disputa s-a reaprins la inceputul acestei saptamani, dupa ce presedintele grupului crestin-social din Parlamentul European, Markus Feber, a anuntat ca noile planuri ale Uniunii exclud Romania. Altfel spus, Coridorul IV, care ar fi trebuit sa treaca prin tara noastra, ne va ocoli. Noua strategie a UE propune o axa de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, iar apoi se bifurca spre Grecia, respectiv Turcia. In replica, delegatia UE la Bucuresti precizeaza ca deciziile privind rutele coridoarelor europene vor fi adoptate de-abia la sfarsitul acestui an sau inceputul anului viitor. Ele vor fi elaborate de experti independenti, iar orice discutie pe aceasta tema este deocamdata inoportuna. In acest context, Dobre a declarat ca Romania nu va fi ocolita de Coridorul IV rutier, iar lucrarile vor fi incheiate pana in anul 2010, cel mai tarziu in 2011, in urma unor investitii totale de 4,75 de miliarde de euro, fonduri asigurate partial de institutiile europene. „Coridorul IV, cu o lungime de 826 de kilometri, este bine fixat. Traseul lui a fost bine stabilit. Inca de la venirea mea in minister am considerat ca prioritatea zero este acest coridor de transport rutier”, a declarat, ministrul Transporturilor. Oficialul MTCT a precizat ca oficialii institutiei poarta negocieri cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si cu Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru o prima transa de imprumuturi destinate constructiei unor tronsoane din coridorul pan european.