Radu Berceanu a spus, in plenul Senatului, ca unele afirmatii din motiunea "Transporturile in Romania, trase pe dreapta de guvernarea de aceeasi orientare", initiata de PSD sunt confuze, abordate superficial si chiar incorect.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat luni, in plenul Senatului, ca multe din reprosurile care i se aduc prin textul motiunii indreptata impotriva sa ar trebui imputate chiar acuzatorilor sai. Berceanu a dat ca exemplu contractul cu firma Bechtel.
Ministrul a dat o prima replica cerintei semnatarilor de a tine cont de o strategie de dezvoltare a infrastructurii rutiere, elaborata pe vremea cand ministru la Transporturi era pesedistul Miron Mitrea.
"Aceasta strategie este doar o colectie de dorinte, la multe dintre proiecte sursa de finantare fiind trecuta ca "neidentificata". Oricine se poate intreba cum de in 2001-2004, PSD a dat in folosinta 100 de kilometri de autostrada, dar dorea sa se realizeze in 2005-2008 de opt ori mai mult. Lucrurile astea nu pot fi spuse doar asa, pentru deliciul spectatorilor neavizati", a spus Radu Berceanu.
Berceanu a precizat ca, in contractele incheiate de el ca ministru, sunt prezente clauze referitoare la raportul dintre antreprenori si subantreprenori, lucru care nu s-a intamplat si in timpul guvernarii PSD. "De ce PSD nu a pus o astfel de clauza in contractul cu Bechtel? Un contract desptre care PSD ar fi trebuit sa spuna un singru lucru: sa taca", a spus Berceanu. Ministrul PDL a mentionat circumstantele dezavantajoase in care a fost uncheiat contractul cu firma americana, precum si contractul de asistenta juridica privind contractul pentru autostrada Brasov-Cluj-Bors.
Ministrul a mai spus ca nu i se poate imputa nici faptul ca a aprobat cereri de marire a preturilor de catre constructor pe parcursul lucrarii amintindu-i senatorului PSD Sorin Bota, fost secretar de stat, ca a aprobat deseori asemenea solicitari.
In ceea ce priveste acuzele ca nu a reusit sa asigure o finantare suficienta pentru dezvoltarea infrastructurii, Berceanu a spus ca nu poate depasi plafoanele fixate prin bugetul de stat si sa comande executarea unor lucrari fara acoperire bugetara.
"Altfel vine Curtea de Conturi, ma intreaba de ce am facut asa ceva si ma pomenesc si in cine stie ce alta locatie prin Bucuresti in care nu vreau sa ajung", a comentat ministrul Transporturilor.