O mica bucata din felia UE de care poate beneficia Craiova prin Programul Operational Regional va fi consumata pentru realizarea unui sistem destept de fluidizare a traficului rutier pe artera principala a orasului: Calea Bucuresti - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului.

Dupa ce implementarea "undei verzi" pe Calea Bucuresti a fost ratata, primaria incearca acum sa mareasca potul cu 3,2 milioane de euro, in speranta ca de data aceasta va iesi un "sistem inteligent de management al traficului in intersectiile semaforizate". Conform documentatiei, la care proiectant de specialitate este UTI Traffic Management, firma care a gandit si semaforizarea giratoriului de pe bulevardul Dacia, pentru optimizarea circulatiei s-au prevazut lucrari la 16 intersectii de pe traseul vizat: bucle inductive de trafic in carosabil, pentru determinarea in timp real a numarului de autovehicule care ies din intersectie, fibra optica pentru comunicatii intre intersectii, in scopul realizarii undei verzi, inlocuirea tuturor semafoarelor existente cu semafoare tip LED, implementarea de softuri de management etc. De castigat va avea, implicit, si transportul in comun din Craiova, se mai sustine in proiect. Foarte clar, de vreme ce imbunatatirile vizeaza traficul rutier in general. Despre modernizarea transportului in comun, care este de fapt si obiectul pachetului de proiecte din care face parte documentatia pentru "unda verde", aflam doar ca aceasta poate fi facuta cu ajutorul altor softuri si echipamente, care insa... nu fac obiectul proiectului.
Giratoriu fara semafoare

Sistemul inteligent se va intersecta in Valea Vlaicii cu alta linie de sistematizare a traficului, aferenta pasajului suprateran din Calea Bucuresti in bulevardul Nicolae Titulescu si intersectiei de sub pod, care va fi construita pentru prioritate in sens giratoriu. Aflam din proiectul "undei verzi" ca, "in urma consultarii cu reprezentantul Primariei Craiova si reprezentantul firmei SEARCH CORPORATION SRL, care a intocmit proiectul de pasaj suprateran si sens giratoriu la nivel, la aceasta intersectie, s-au stabilit urmatoarele: prezenta intersectie se va amenaja cu un sens giratoriu si prin urmare nu se va semaforiza, fiind astfel exclusa din sistemul de management al traficului (...)".
La Craiova este nevoie ca aceste lucruri sa fie stabilite, fiindca altfel soferii se pot trezi oricand cu o intersectie in sens giratoriu si semaforizata, asa, ca in Piata Universitatii din Capitala.