Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova merge din scandal in scandal. O noua licitatie pentru reabilitarea a 1,4 kilometri de linie de tramvai, organizata prin terminalul Craiova al Bursei Romane de Marfuri, a fost contestata de una dintre firmele participante.
Regiei de Transport pare sa nu-i priasca licitatiile derulate prin Bursa de Marfuri. La cateva zile dupa ce Consiliul de Administratie a decis sa anuleze controversata licitatie pentru achizitionarea celor 40 de autobuze MAN, oficialii RAT se confrunta cu o noua problema. Inginerul-sef al regiei, Nastase Sutru, a anuntat ieri ca lucrarile de reabilitare a liniei de tramvai in valoare de 30 de miliarde de lei vechi (peste un milion de dolari), pe tronsonul Billa - Peco, nu vor putea incepe prea curand din cauza contestatiei depuse de SCT Bucuresti la licitatie.
Contract blocat
RAT si-a anuntat intentia de a scoate la licitatie lucrarile de reabilitare in luna august. Pentru aceasta avea la dispozitie 30 de miliarde de lei, bani primiti de la Primaria Craiova. Dupa ce a platit aproximativ 90 de milioane de lei unei firme din Iasi pentru intocmirea proiectului de reabilitare, RAT a delegat Bursa de Marfuri sa se ocupe de licitatie. Dupa studierea documentatiilor depuse de cele patru firme concurente, comisia de licitatie a desemnat-o castigatoare pe SC Ferat Construct SRL din Craiova, care s-a angajat sa finalizeze lucrarile in doua luni in schimbul a 24 de miliarde de lei. Nemultumita de rezultatul licitatiei, SCT Buc uresti, care ceruse cu patru miliarde de lei in plus, a depus contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Potrivit directorului Sutru, SCT a protestat pentru ca societatea castigatoare nu era certificata ISO si pentru ca nu avea laboratoare proprii. "Firma a depus in timpul licitatiei un contract cu alta societate prin care a dovedit ca poate folosi laboratoarele acesteia. OUG nr. 34/2006 ii permitea sa faca acest lucru. Pana cand nu se va rezolva contestatia nu vom putea semna contractul cu firma castigatoare. Aceasta va trebui sa reabiliteze portiuni din linia de tramvai de pe tronsonul Billa - Peco, pe ambele sensuri de circulatie", a declarat Sutru.
Cine este castigatorul
SC Ferat Construct SRL a primit mai multe contracte din bani publici de-a lungul timpului. Firma a participat la refacerea infrastructurii afectate de inundatiile din 2005. Potrivit presei, printre asociatii firmei figura anul trecut Ionut-Catalin Radovici, fiul directorului Constantin Radovici, de la SC Constructii Feroviare, societate care a primit ani la randul bani pentru refacerea infrastructurii. Printre administratorii firmei se regasea, la un moment dat, Ion Voiculescu, fost presedinte al PSD Dolj si fost consilier judetean.