Partidele membre ale Coalitiei guvernamentale au viziuni diferite cu privire la constructia autostrazilor in Romania. Daca UDMR s-a pronuntat ferm pentru construirea autostrazii Brasov-Bors, pe care europenii refuza s-o finanteze, parlamentari ai PNL si ai PD opteaza pentru Autostrada Bucuresti-Nadlac (Arad) de pe Coridorul 4 Paneuropean.

31 de senatori si deputati, membri ai PNL si ai PD din opt judete, s-au constituit intr-un grup de lobby pentru sustinerea proiectului de realizare a Autostrazii Bucuresti-Nadlac de pe Coridorul 4 Paneuropean, a anuntat ieri la Deva senatorul liberal Viorel Arion. Grupul a inaintat cate un memoriu premierului Calin Popescu-Tariceanu si presedintelui Traian Basescu, in care se arata ca autostrada este un obiectiv prioritar, pentru care exista finantare, si care este agreat de UE. Semnatarii memoriului precizeaza ca nu au nimic impotriva lucrarilor la Autostrada Transilvania si ca nu doresc ca proiectul Coridorului 4 sa afecteze, in vreun fel, continuarea lucrarilor pe varianta Bucuresti-Brasov-Bors. Senatorul Viorel Arion a mentionat insa ca intre cele doua autostrazi exista diferente de cost mediu pe kilometru. Astfel, la Autostrada Bucuresti-Nadlac, costul mediu al unui kilometru de drum este de 2 milioane de euro, in timp ce la Autostrada Transilvania un kilometru este evaluat la 6 milioane de euro, in medie. Conform calculelor facute de senatorul liberal, costul de executie a autostrazii Bucuresti-Nadlac este mai mic cu 1,5 miliarde de euro, fata de autostrada Transilvania.
Parlamentarul PNL a adaugat ca Romania a semnat in 1997 un acord cu UE in care se obliga sa realizeze o infrastructura de drumuri la nivelul standardelor occidentale.