Spuma companiilor straine de profil se lupta pe doua dintre fabricile craiovene. AVIOANE Craiova este curtata de americanii de la Bell Helicopters, care vor vizita uzina maine, dar si de suedezii de la SAAB sau israelienii de la IAI. DAEWOO Craiova a atras si ea nume de renume mondial, cum ar fi americanii de la GENERAL MOTORS si FORD, alaturi de franco-japonezii de la RENAULT-NISSAN si chinezii de la CHERY.
AVIOANE Craiova se afla din nou in atentie, dupa ce compania americana Bell Helicopter si-a anuntat recent intentia de a participa la procesul de privatizare a fabricii. Americanii mai sunt interesati de IAR Ghimbav si de ROMAERO Baneasa, alte doua fabrici din industria de aparare, asa ca nu se stie asupra careia dintre ele se vor decide. Deocamdata, reprezentantii companiei si-au trimis oamenii sa evalueze capacitatile de productie si compatibilitatile cu propria activitate. Maine, acestia vor fi la Craiova, dupa cum a precizat directorul general al AVIOANE, Pantelimon Valceanu.
"Americanii vor veni miercuri intr-o vizita pentru a vedea care sunt capacitatile noastre de productie. Vom concura cu IAR si ROMAERO, pentru ca, din cate am inteles, ei vor doar una dintre cele trei fabrici. Pentru noi, o firma americana aici ar fi benefica", a spus acesta.
Cu americani sau fara ei, statul roman este hotarat sa scoata la vanzare pachetul majoritar de 80,9% din actiunile societatii craiovene. Potrivit directorului Valceanu, de uzina mai sunt interesati suedezii de la SAAB si Israel Aircraft Industries (IAI).
Americani, francezi si chinezi lupta pentru DAEWOO
Mai multe companii internationale se lupta si pentru DAEWOO Craiova. Ultimul intrat in competitie este gigantul american FORD, care isi va disputa uzina craioveana cu numarul unu mondial in domeniu, concernul american GENERAL MOTORS.
Alte doua companii si-au aratat in ultimul timp disponibilitatea de a intra in competitia pentru DAEWOO: alianta franco-japoneza RENAULT-NISSAN si CHERY AUTOMOBILE din China. Potrivit ministrului economiei, Codrut Seres, statul roman este foarte aproape de rascumpararea pachetului de 51% din actiunile detinute pana acum de coreenii de la DAEWOO MOTORS. DAEWOO Automobile Craiova nu a fost inclusa in acordul prin care compania americana GENERAL MOTORS a preluat, in 2002, o parte din activele firmei coreene DAEWOO MOTORS. Aceasta din urma detine inca pachetul majoritar de actiuni la uzina craioveana, iar diferenta de 49% din capitalul social apartine AUTOMOBILE Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Dupa rascumpararea pachetului majoritar de la coreeni, statul roman va scoate fabrica la privatizare, cel mai probabil in a doua jumatate a lunii septembrie, dupa cum a anuntat ministrul Seres. Purtatorul de cuvant al uzinei craiovene, Valeriu Garlea, a declarat ieri ca societatea are un viitor asigurat. "Nu mai suntem in situatia de a nu sti ce sa facem. Faptul ca atatia constructori mondiali sunt interesati de uzina constituie o garantie ca fabrica va merge bine in continuare", a spus Garlea.