Cazul mineralierului Bumbesti, facut disparut de fosta conducere a CNM Petromin, revine in actualitate intr-un dosar penal foarte incalcit, care a luat drumul Departamentului National Anticoruptie. Politia Transporturi a anuntat finalizarea cercetarilor in cazul controlului efectuat de Curtea de Conturi Constanta cu privire la "derularea contractului de bare-boat incheiat in anul 1999 de armatorul CNM Petromin SA Constanta cu navlositorul Blue Ocean Ltd Belize avand ca obiect nava mineralier Alex C (fosta Bumbesti)". Politistii sustin ca in perioada 1999-2000, fosta conducere a Petromin a cauzat companiei un prejudiciu de 945.759,96 dolari, printr-un management defectuos in derularea contractului amintit. Astfel, desi Blue Ocean era obligat prin contract sa aloce 600.000 dolari din resurse proprii pentru reparatia navei Alex C, firma din Belize a alocat doar 245.456, 65 USD, din care nu a putut justifica prin documente decat 162.007 USD. Cu toate acestea, conducerea Petromin, reprezentata atunci de Marcel Bardas, a incasat toti banii si chiar a diminuat chiria zilnica de la 700 la 350 USD. Ulterior, mineralierul a fost abandonat de Blue Ocean intr-un port turcesc si retras de Petromin abia in martie 2003 (desi putea face acest lucru la sapte zile dupa ce navlositorul a incetat plata chiriei), cand acumulase deja plati restante in valoare totala de peste 940.000 USD (din care 266.029 USD chiria restanta, cu dobanzi si penalitati, 521.360 USD serviciile portuare si 185.435 USD reprezentand drepturile banesti ale echipajului). Acest fapt a dus la arestarea navei si scoaterea ei la vanzare prin licitatie de catre autoritatile turcesti. Comunicatul de presa al Politiei Transporturi sustine ca "dosarul penal in cauza a fost declinat spre competenta solutionare in favoarea Departamentului National Anticoruptie, avand in vedere calitatea persoanelor cercetate". Tocmai aceasta "calitate speciala" a persoanelor din acest caz a incurcat si mai mult itele. O serie de scurtcircuituri in transferul de informatii cu privire la acest dosar a generat in cursul zilei de ieri mai multe confuzii cu privire la identitatea persoanelor cercetate penal. Desi surse politienesti sustineau faptul ca printre cei care urmeaza sa dea explicatii procurorilor anticoruptie se afla si fratii Alexandru si Mihai Mazare, ca actionari la SC Bluemar International SRL Navodari, firma care ar aparea in dosar, comunicatul Politiei Transporturi nu pomeneste nimic despre firma din Navodari.

Deputatul Alexandru Mazare: "Am lamurit toate lucrurile inca din 1999"

Cu toate acestea, se pare ca actionariatul Blue Ocean Ltd Belize ar cuprinde si societatea comerciala la care deputatul Alexandru Mazare si fratele sau Mihai au detinut la un moment dat cate 15% din actiuni. Explicatia de-a dreptul misterioasa a celor de la Politia Transporturilor, in decizia de declinare a dosarului catre DNA - "avand in vedere calitatea persoanelor cercetate" - sugereaza faptul ca una dintre aceste persoane ocupa o functie de demnitar. Pe de alta parte, este interesant de auzit cum se contrazic cei de la Politia Transporturi cu cei de la DNA. Procurorul sef Florin Tarnacop ne-a declarat ieri ca nu a primit nici un astfel de dosar; pe de alta parte, comisarul sef Ionel Bucur, seful Politiei Transporturi, ne-a asigurat ca detine si confirmarea de primire. Deputatul Alexandru Mazare ne-a marturisit, la randul sau, ca nu are cunostinta despre un astfel de dosar si ca nici un anchetator nu l-a intrebat nimic despre acest caz. Parlamentarul considera ca a lamurit toate lucrurile in ceea ce priveste implicarea sa si a fratelui sau Mihai in disparitia mineralierului Alex C inca din 1999, iar cercetarea lor, daca se va produce, nu ar demonstra decat apetitul pentru politie politica al DNA. Primarul Radu Mazare a declarat ca, din cate stie, fratii sai au fost actionari minoritari, nu aveau putere decizionala la Bluemar International si nu au facut niciodata afaceri cu Petromin.