Viitori europarlamentari democrati au demarat o actiune nationala de informare a cetatenilor cu privire la ceea ce inseamna, concret, integrarea in Uniunea Europeana. Invitatia PD- "Vino sa vorbim despre noi in Europa!"- a luat forme dintre cele mai originale, daca ne gandim ca una din modalitatile de promovare a fost o revista de benzi desenate, pe langa numeroase alte pliante informative. Campania este dusa de cei cinci euro-observatori, iar de la 1 ianuarie 2007, europarlamentari PD, impartiti pe regiuni. Zona dobrogeana a devenit fief-ul senatorului ialomitean Maria Petre, care a prezentat ieri la Constanta, cateva din liniile pe care PD, cu sprijinul Partidului Popular European, le va urma in aceasta campanie de informare. Dincolo de prezentarea seaca a informatiilor, unul din scopurile urmarite de europarlamentarii democrati este demontarea unor adevarate euro-mituri, in realitate preocupari false ale cetatenilor, in lipsa unei informari corecte.
Alaturi de Maria Petre au fost prezenti deputatul Laurentiu Mironescu, senatorul Dorel Onaca, primarul Tudorel Calapod, Mihai Petre, Senol Zevri, iar in sala a mai putut fi remarcata Doinita Basescu. Actiunea europarlamentarilor, asa cum a fost ea prezentata, a avut doua directii: informarea forurilor europene despre problemele reale ale Romaniei si familiarizarea romanilor cu drepturile si obligatiile ce le revin ca cetateni ai Uniunii Europene. "Actiunea noastra, care a inceput inaintea prezentarii raportului de tara, s-a concentrat pe ceea ce inseamna lobby pentru Romania, dar dus prin mijloace corecte: transmiterea directa si corecta de informatii cu privire la toate criticile care se aduceau Romaniei, de la problema Rosia Montana la RAFO Onesti", a declarat Maria Petre. In afara de transmiterea propriu-zisa a informatiilor, europarlamentarii democrati au constientizat faptul ca Romania se poate folosi de traditiile si valorile sale de viata pentru realizarea unui lobby poate chiar mai folositor, realizand astfel previziunile democratului Marian Marinescu, care spunea la un moment dat ca "Romania poate fi surpriza placuta a Europei". Maria Petre a povestit un episod petrecut in primavara acestui an, cand democratii romani au dus in Parlamentul European 1000 de cosulete cu ghiocei culesi din Romania si dusi cu avionul la Bruxelles, 1000 de martisoare traditionale si o prezentare succinta a legendei martisorului. Episodul s-a repetat cu ocazia sarbatorilor de Paste, democratii reusind astfel un lobby care s-a bucurat de un succes neasteptat. "Ne-am dat seama atunci ca am facut prea putin pentru pastrarea si promovarea in Europa a traditiilor si stilului nostru de viata", a declarat Maria Petre. Observatia intervine intr-un context aparent defavorabil, tinand cont de faptul ca lipsa de educatie europeana a dus la formarea si perpetuarea unor adevarate euro-mituri false in randul taranilor romani. "Trebuie sa inlaturam spaimele oamenilor, sa le explicam mai bine ce inseamna de exemplu cota de lapte in UE. Taranii se sperie de lucrurile acestea, pentru ca in trecut cota era ceva rau, impus de comunisti", a mai aratat europarlamentarul. "Taranii au mituri: de exemplu, ei cred ca vine UE si ii obliga sa-si taie vita de vie sau nu-i mai lasa sa-si taie porcul. In realitate, normele europene lasa taranilor romani un ragaz de opt ani de zile pentru a inlocui vita de vie hibrida cu cea nobila, si asta tot din banii dati de UE. Si taranul roman va putea sa-si taie porcul, dar nu mai are voie sa-l vanda in aceasta forma. Oamenii trebuie sa stie ca regulile europene functioneaza numai atunci cand intri pe piata. Ce face taranul in curtea lui nu este afectat deloc de aceste reguli", a precizat senatorul Maria Petre. Toate aceste lucruri urmeaza sa fie povestite oamenilor de la sate prin campania de informare pe care democratii intentioneaza s-o lanseze la nivelul fiecarei organizatii judetene a PD.