Curtea de Apel Craiova inaugureaza, pe 1 decembrie, un sistem robotizat de comunicare prin telefon a solutiilor sau termenelor de judecata din dosarele aflate pe rolul instantelor din Oltenia. Intitulat "Speak to me", sistemul de tip call-center va fi operational 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana.
Cei interesati sa afle ce s-a intamplat in dosarele aflate pe rolul Judecatoriilor Craiova, Slatina, Turnu Severin si Targu Jiu, al Tribunalelor Dolj, Gorj, Olt, Mehedinti si al Curtii de Apel Craiova vor putea suna la numarul de telefon 0351.403.100 (numar cu tarif normal, apartinand retelei RDS), apelabil atat de pe fix, cat si de pe mobil, pentru a obtine informatiile dorite. Pentru asta, trebuie sa urmeze indicatiile date de vocea robotului computerizat de la capatul firului si sa tasteze la momentul oportun, pe propriul telefon, numarul dosarului de pe rolul instantei.
Tastarea numarului de dosar trebuie facuta intr-un anumit fel, modalitatea fiind explicata prin mesajele date de robot. Spre exemplu, un dosar obisnuit, cu numarul 123/215/2010, va fi tastat pe telefon in forma 123*215*2010# (semnul # urmand sa fie scris intotdeauna la finalul numarului de dosar), iar in cazul unui dosar asociat, de forma 123/215/2010/a1, numarul de dosar va fi tastat pe telefon in forma 123*215*2010*01# (litera "a" se inlocuieste cu cifra "0").
Prin intermediul acestui call-center se pot obtine informatii multiple, privitoare la programul de functionare a instantelor, taxele de timbru (modalitatea de plata si contul unde se achita), eliberarea unor certificate sau copii dupa diverse acte, depunerea unor acte la dosare, cand si cum se poate studia un dosar, dar si cum se procedeaza pentru investirea cu formula executorie a unei hotarari judecatoresti.
"Optiunea de a fi transferat la un operator nu este inca disponibila, dar va fi si ea accesibila publicului in curand. Pana atunci, cei interesati sa afle despre dosare informatii mai amanuntite decat cele oferite de acest call-center va trebui sa sune direct la arhivele instantelor unde sunt pe rol dosarele", a precizat judecatorul Aurel Ilie, purtatorul de cuvant al Curtii de Apel Craiova.
Desi poate fi apelat la un singur numar de telefon, acest robot al instantelor poate sustine simultan 30 de apeluri. Curtea de Apel Craiova face insa demersuri pentru alocarea mai multor numere de telefon catre acest serviciu.
Informatiile pe care le poate oferi robotul telefonic se actualizeaza din baza de date a instantelor (Ecris) de doua ori pe zi (la ora 6.00 si la ora 18.00), astfel ca, spre exemplu, o solutie pronuntata intr-un dosar din ziua respectiva nu va putea fi aflata prin telefon decat dupa ora 18.00 (sau chiar a doua zi dimineata, pentru sedintele de judecata care se incheie tarziu). Sistemul este deja in probe, urmand sa intre oficial in functiune de maine-dimineata.