Europarlamentarul PD-L il critica pe presedintele Emil Boc pentru faptul ca acesta pare sa tina partea oligarhilor din partid si nu a celor care nu vin din lumea afacerilor. Preda sa respecte disciplina de partid, nu sa scrie pe bloguri, ii transmite vicepresedintele Ioan Oltean.
Intr-o postare pe blog, Preda raspunde criticilor directe formulate ieri de Boc pe tema observatiilor lansate de europarlamentarul PD-L pe tema necesitatii modernizarii partidului.
"Candidatul Prigoana Honorius e bun, zice premierul Boc pe 4 ianuarie, deoarece are experienta in afaceri. Eu si amicul Voinescu nu suntem buni, zice tot premierul Boc a doua zi, pe 5 ianuarie, deoarece nu avem experienta in partid. Sunt putin mirat. Eu il respectam pe dl Boc tocmai pentru ca NU provine din lumea afacerilor intrepatrunse cu politica. Iar acum aflu de la domnia sa ca, de fapt, respecta DOAR lumea afacerilor si crede ca, daca n-ai aceasta "origine sanatoasa", nu... ai experienta. Tare m-as bucura sa clarificam cestiunea! Dl Boc nu ne ofera, mie si lui Sever Voinescu, foarte multe sperante: in replica domniei sale, premierul foloseste, asa cum remarca si un cititor al blogului, o inedita (ne)concordanta a timpurilor: "daca VOR PARTICIPA la intalnirile de partid care AU AVUT LOC se vor lamuri". Mai e ceva. Dl premier poate imbratisa orice opinii. Dar e bine sa vada si consecintele lor", afirma Preda.
Europarlamentarul democrat-liberal sustine ca PD-L este pe punctul de a deveni un partid de tip .
"In ceea ce a priveste, eu cred, de pilda, ca fenomenul de oligarhizare a partidelor si, prin ele, a vietii publice trebuie stopat. Numai PD-L in general si dl Boc in particular au o problema daca vad oligarhia doar in curtea adversarilor. Desemnarea lui Prigoana jr drept candidat este semnul unei tendinte clare de oligarhizare a PD-L. Sau, ma rog, eu nu vreau sa am o asemenea experienta...", scrie Preda.