In ciuda neregulilor semnalate pana in prezent de Asociatia Pro Democratia (APD), care a monitorizat prima jumatate a campaniei electorale, directorul Adrian Sorescu a remarcat faptul ca politicienii romani "incep sa respecte partea formala a lucrurilor", fapt ce denota o "civilizare" a clasei politice.
"Ar mai trebui facute destule lucruri pentru a imbunatati calitatea campaniei in Romania, insa aceste semne sunt incurajatoare", a mai spus Sorescu.
Abaterea cel mai des constatata de activistii APD, referitor la campania stradala, vizeaza nerespectarea unui articol din Legea nr. 43/2003 privind finantarea partidelor si a campaniei electorale, text care prevede obligativitatea inscriptionarii pe fiecare material de campanie a numelui partidului sau al aliantei politice care l-a editat, precum si firma care l-a tiparit.
Potrivit APD, totalul fondurilor destinate cumpararii de spatiu pentru publicitate electorala in presa scrisa a depasit pana acum 1,5 milioane de dolari, cei mai multi bani fiind cheltuiti de Uniunea PSD+PUR (786.829 de dolari). Pe locul al doilea in acest clasament se situeaza Alianta Dreptate si Adevar PNL-PD, care a cumparat pana acum spatiu publicitar in presa scrisa in valoare de 576.167 de dolari.
Traian Basescu, in calitate de candidat al Aliantei PNL-PD pentru Presedintia Romaniei, il devanseaza insa pe Adrian Nastase in ceea ce priveste fondurile destinate promovarii prin presa scrisa, el cheltuind 387.126 de dolari, in vreme ce Adrian Nastase a cheltuit 250.566 de dolari.