Infrastructura rutiera de transport din Romania va ajunge la acelasi nivel ca in Europa de Vest in aproximativ 130 de ani. Cu o rata anuala de crestere a investitiilor alocate infrastructurii de 30% pana in 2012, Romania are cea mai dinamica piata de constructii de drumuri din regiune, fiind urmata de Rusia si Slovacia, care si-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% si, respectiv, 20% pe an in urmatorii patru ani. "Daca se mentine rata de 30% de crestere din acest sector, Romania va avea nevoie intre 130 si 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere", a precizat Iulian Circiumaru, consultant A. T. Kearney. Astfel, Romania prezinta o atractivitate ridicata pentru investitiile in infrastructura rutiera. "Diferenta nu a fost cauzata de lipsa fondurilor sau de lipsa cererii pentru o infrastructura mai buna din partea populatiei. Adevarul este ca Romania nu si-a facut temele pentru a atrage fonduri UE si investitori privati. Autoritatile nu au fost in stare sa dezvolte si sa realizeze proiecte interesante si parteneriate publice private", a mentionat Iulian Circiumaru. (O. R. )