Fabrica mai are de produs 2.500 de autoturisme Matiz, iar procesul se va încheia la sfârsitul lui aprilie, începutul lunii mai. Din cauza modificarilor tehnice care vor surveni, primul automobil Ford nu are cum sa iasa pe poarta uzinei anul acesta. La Daewoo, muncitorii trag tare sa produca ultimele autoturisme marca Matiz "made in Craiova". Ultima sarja de 2.500 de masini va mai tine fabrica ocupata o vreme, asta daca nu decid altceva americanii de la Ford, dupa ce se va semna contractul final de preluare a uzinei din Banie. Directorul general al Daewoo Automobile România, Ion Ion, a declarat, pentru GdS, ca procesul de fabricare a marcii Matiz se va încheia în cel mult o luna si jumatate. "În prezent, facem modelul Matiz, pe care îl echipam cu Euro 4. Vom mai produce aproximativ 2.500 de masini, dupa care se opreste definitiv productia de autoturisme Daewoo. Va mai dura aproximativ o luna si jumatate", a mentionat Ion Ion. La începutul lunii mai, linia de asamblare a Daewoo ar fi libera pentru noul proprietar. "Din motive tehnice, autoturismul Ford nu va putea fi produs anul acesta. Liniile de fabricare a autoturismului s-ar putea schimba dupa venirea americanilor, pentru a pregati productia noului model Ford", au afirmat surse de încredere din fabrica, desi autoritatile române estimau ca primul model Ford va fi fabricat în 2008. Acest aspect este infirmat de Nadia Crisan, din partea consultantului pentru Ford McGuire & Woods, care a afirmat ca abia anul viitor se va produce Ford la Craiova: "Trebuie schimbata întreaga linie de productie. Conducerea Ford a mentionat ca primul model marca Ford va fi produs la Craiova abia în 2009. Anul acesta nu este posibil acest lucru".  
Cota de piata 2,9% pentru Daewoo Vânzarile de autoturisme Daewoo au scazut spectaculos dupa ce Ford a semnat contractul de preluare a pachetului majoritar de actiuni. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România, în 2006, cota de piata a marcilor Daewoo era de 9%, cu 23.075 de unitati vândute. În 2007, cota de piata a scazut la 5,1% cu doar 15.923 de masini vândute. Pe finalul anului 2007, Daewoo a pierdut cei mai multi potentiali clienti, astfel ca în decembrie a înregistrat doar o cota de piata de 2,4%. Trendul descendent s-a mentinut si în 2008, când în ianuarie uzina a reusit sa vânda doar 567 de unitati (o cota de piata de 2,9%). "În februarie, vânzarea a fost cam la acelasi nivel cu ianuarie", a afirmat directorul Ion Ion. În prezent, se vinde numai modelul Matiz, pentru ca acesta se mai produce. Paradoxal, dealerii Daewoo spun ca mai exista o cerere considerabila pentru Matiz, dar ca vânzarile, pe ansamblu, au scazut din cauza ca a ramas un singur model în fabricatie. Directorul Popeci Motors (dealer Daewoo), Vasile Munteanu, a declarat: "Din 2006 s-au redus vânzarile Daewoo pentru ca a ramas un singur model pe piata. Cererea de Matiz a scazut, dar nu exagerat de mult. Nu as putea spune ca a scazut cu 50%, pentru ca mai exista cerere consistenta de la firme de distributie si de la segmentul de tineri si femei". Vasile Munteanu a afirmat ca, în schimb, a crescut cererea de autoturisme marca Ford: "Desi nu suntem dealeri Ford, lumea ne întreaba din ce în ce mai mult de aceasta marca de autoturisme". Afirmatiile acestuia sunt confirmate de APIA. Potrivit buletinelor statistice publicate de APIA, în decembrie 2007, vânzarile de autoturisme Ford au fost de 2,3 ori mai mari decât cele ale Daewoo. Adica de 1.855 de unitati Ford (cota de piata 6,7%), fata de 793 de masini Daewoo (cota de piata 2,4%). Fabrica de la Craiova este obligata ca, timp de opt ani de la iesirea din productie a unui model, sa produca piese de schimb.  
Câteva zile pâna la sosirea Ford Presedintele Traian Basescu a promulgat, zilele trecute, Legea Ford si urmeaza ca actul normativ sa fie publicat în Monitorul Oficial. Legea va fi publicata pâna vineri, 21 martie, când se va semna, la Craiova, contractul final de preluare a companiei din Banie de catre Ford Motor Company. La ceremonie va participa John Fleming, directorul Ford pentru Europa. Începând de vineri, compania americana va putea sa-si puna în aplicare planul de afaceri.
Banner cu Ford, în loc de sigla
Dupa ce, la sfârsitul saptamânii trecute, a fost data jos sigla cu numele Daewoo (litera cu litera) care fusese arborata pe cladirea principala de birouri din curtea fabricii, compania va astepta americanii vineri cu un banner cocotat pe cladire, cu inscriptia Ford. "Am înteles ca se monteaza doar un banner cu Ford, pentru ca nu se stie noua denumire exacta a societatii si nu se poate face acum o firma", a spus liderul sindical de la Daewoo, Ovidiu Cioroianu.