Tronsonul din autostrada M43 care leaga orasele Szeged si Mako, din Ungaria, a fost deschis ieri circulatiei.
Cei 30 de kilometri de autostrada fac parte din co ridorul IV Paneuropean, ce ar trebui sa ajunga la Constanta.

"Sper ca nu se va opri aici"

La inaugurarea de ieri a participat si Volner Pal, secretar de stat pentru infrastructura in cadrul Ministerului Dezvoltarii Nationale al Ungariei.
"Sper ca drumul nu se va opri la granita pentru ca stim acum ca si in Romania s-a inceput deja lucrul la un tronson de autostrada (Arad - Timisoara - n.r.). Dorim sa ajungem, cu acest drum pana la Bucuresti, Constanta si chiar Atena", a spus Volner Pal.
In aceasta vara, autoritatile maghiare vor incepe lucrarile la ultimul tronson al autostrazii M43, care va lega orasul Mako de granita cu Romania, si anume cu orasul Nadlac. Cei 23 de kilometri trebuie finalizati in 2013.

Lucrari in valoare de 200 de milioane de euro

Lucarile la M43 au inceput in 2008, iar termenul initial de predare, si anume august 2010, a fost decalat din cauza inundatiilor de anul trecut.
Autostrada are cate doua benzi pe fiecare sens, plus banda de urgenta si a costat 200 de milioane de euro. Autoritatile maghiare au obtinut o finantare de 70% din fonduri europene.

Fara taxa de autostrada

Tronsonul respectiv incepe de la baza autostrazii M5, care duce la Budapesta, si, mai departe, la Viena, legatura fiind realizata prin cateva poduri spectaculoase. Unul dintre acestea a fost ridicat peste Tisa, la Szeged.
In mod normal, soferii ar trebui sa plateasca o taxa de tranzitare a autostrazii, insa pe tronsonul de M5 pana la vechiul drum national 5, de langa Szeged, se va circula gratuit, au anuntat autoritatile maghiare.