Cursa regulata Craiova - Bucuresti, inaugurata de Tarom în urma cu peste trei luni, zace în moarte clinica. Desi un singur avion a decolat de pe Aeroportul International Craiova (AIC), acela fiind zborul inaugural, Tarom nu a anulat cursa, preferând s-o mentina suspendata pâna când se vor limpezi apele la operatorul aerian detinut înca de stat.Zborurile promise de Tarom pe ruta Craiova- Bucuresti si retur au ramas cu aripile taiate. Singura ocazie când un avion al companiei s-a ridicat de la sol a fost pe 29 ianuarie, când autoritatile locale si ministrul transporturilor de la acea vreme au inaugurat cursa care trebuia sa-i transporte pe olteni catre si dinspre Capitala. Ministrul a declarat atunci ca, daca nu va fi profitabila, cursa va fi anulata. Nu s-a întâmplat asa, zborurile fiind doar suspendate, si asta pentru ca, pe hârtie, cursa nu a adus nici pierderi, nici profit, întrucât nu a functionat pâna acum. Directorul Aeroportului International Craiova, Mircea Dumitru, a declarat ca nu a mai primit nimic oficial din partea Tarom de trei luni. „Ultima adresa pe care am primit-o dateaza din 8-9 februarie, când ne-au anuntat ca se supenda mai multe zboruri. De atunci, cursa a ramas suspendata si nici un avion nu a mai plecat de pe aeroport în afara de cel inaugural. Eu cred ca se va anula. Au mai zburat trei chartere cu echipa de fotbal din Craiova, dar acelea nu faceau parte din programul Tarom“, a declarat Dumitru. Oltenii vor sa zboare, avioane sa aiba Locul Tarom pe pista de la Craiova a fost ocupat imediat de compania Carpat Air, care a facut ceea ce nu a reusit operatorul de stat - sa organizeze zboruri regulate, dupa o campanie agresiva de marketing. „Carpat Air si-a facut reclama si, trebuie sa recunosc, când a pornit Tarom, noi semnaseram toate contractele cu cei de la Carpat Air. Stiam ca exista diferente de marketing între cele doua companii, dar cei de la Tarom nu au investit nici un leu în reclama“, a precizat directorul AIC. Mircea Dumitru a dat de înteles ca zborurile Tarom au fost de fapt un pretext pentru parlamentari de a-si face reclama în presa. „Unii au cerut înfiintarea acestei curse ca sa le mai apara numele în ziar, apoi au renuntat la ea“, a spus acesta, precizând ca succesul curselor Carpat Air contrazice teza potrivit careia oltenii nu au bani de avion. „În Oltenia se zboara bine si se zboara mult. Am vazut craioveni care într-o luna au cumparat de patru ori bilete catre Italia“, a mai spus Dumitru. Tarom, scoasa la privatizare Cu un competitor care i-a preluat majoritatea potentialilor clienti, conducerea Tarom pare încremenita la nivel decizional. Directorul aeroportului pune acest lucru pe seama schimbarilor care se anunta la vârful companiei. „La Tarom sunt multe schimbari. Am auzit ca este posibil sa vina o conducere privata, independenta de salariati si de minister, care sa vina cu strategie de rentabilizare. Din câte stiu, Tarom va fi scoasa în curând la privatizare“, a precizat Mircea Dumitru. Acesta spera ca în urma schimbarilor cursa va fi reactivata, dar avertizeaza ca succesul ei va depinde de schimbarea orarului zborurilor. „Trebuie neaparat schimbata ora de decolare. Cel mai bine ar fi sa plece din Craiova la sapte dimineata, ca sa aiba oamenii timp sa prinda avioanele din Bucuresti catre exterior“, a spus acesta. Daca va mai astepta mult timp, Tarom va pierde definitiv competitia de la Craiova cu cei de la Carpat Air, care, mai nou, potrivit spuselor directorului AIC, organizeaza curse directe din Craiova catre Roma si Bologna.