Guvernul a alocat fonduri importante pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere si aeroportuare si nu a renuntat la astfel de proiecte, spre deosebire de perioada in care fosti ministri ai Transporturilor sustineau ca Romania nu are nevoie de autostrazi, a afirmat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a declarat, miercuri, la prezentarea raportului de guvernare, ca investitiile pentru dezvoltarea mai multor proiecte, precum coridoarele paneuropene de transport, coridorul IV rutier si feroviar si autostrada Brasov-Oradea (n.r. - Autostrada Transilvania), au crescut considerabil in mandatul actualului Cabinet. "Sa nu credeti cumva ca exista cea mai mica dorinta de resemnare, spre deosebire de perioada in care se considera ca Romania nu are nevoie de autostrazi. Pot sa aduc aminte acest lucru, au fost ministri ai Transporturilor care au sustinut ca Romania nu are nevoie de autostrazi, dar noi, impreuna cu ministrul Transporturilor, am accelerat programul de constructie de autostrazi, iar Ministerul Transporturilor a beneficiat, la rectificarea bugetara din luna iulie, de cea mai mare suplimentare, tocmai pentru a putea sustine proiectele de constructie de infrastructura rutiera si aeroportuara", a spus Tariceanu.
Seful Guvernului a aratat totodata ca infrastructura din Romania, ca in orice tara cu un ritm inalt de dezvoltare, "nu poate niciodata sa tina pasul" cu o crestere economica de pana la 10%. El a sustinut ca si in tarile occidentale, precum Germania si Franta, exista blocaje de circulatie si trafic ingreunat, in pofida unei infrastructuri foarte dezvoltate.
In 15 mai 1998, Traian Basescu, ministru al Transporturilor la acea vreme, a declarat la Timisoara, cu prilejul inaugurarii unor tronsoane de drumuri nationale modernizate, ca a facut aceasta deplasare inclusiv "pentru a le scoate din cap autoritatilor locale 'cucul' cu autostrazile". Traian Basescu considera ca realizarea de autostrazi "nu-ti are rostul decat la o circulatie de 40.000 de autovehicule zilnic, nicidecum la 6.000", cate era atunci circulatia inregistrata in zona.
In februarie 2005, din pozitia de sef al statului, Traian Basescu se pronunta impotriva constructiei Autostrazii Transilvania, spunand ca ineficienta proiectului este "arhicunoscuta" si ca acest proiect ar aduce daune conservarii zonelor cu localitati sasesti, putand astfel sa distruga chiar o parte din istoria habitatului romanesc. Tot atunci, Basescu sustinea ca realizarea Autostrazii Brasov-Oradea-Bors este o eroare, intrucat acest traseu nu se afla pe un culoar european important.