Santierul Naval Constanta a fost, vineri, 15 mai a. c. , gazda ceremoniei de botez pentru tancul chimic "Norient Scorpius" (foto), construit pentru "Interorient Navigation Company". La eveniment au participat Gheorge Bosanceanu (foto), presedintele adunarii generale a actionarilor din SNC, Radu Rusen, directorul general al santierului naval, Jan Lissow, director al "Interorient Navigation Company", Oleg Lozhko, reprezentant Interorient Romania, Dirk Schildwachter (compania germana "Gebab"), Igor Panfilov, capitanul navei, Agnieszka Charewicz Huscher, nasa navei, reprezentanti ai companiei de clasificare "Germanischer Lloyd", numerosi invitati si, nu in ultimul rand, navalisti constanteni. Atat armatorii cat si constructorii tancului se prezinta multumiti de realizare. "Nu pot spune decat lucruri bune despre ea, este cea mai buna deoarece este proiectata sa mearga oriunde", a declarat, pentru cotidianul "Replica" de Constanta, Oleg Lozhko, reprezentantul Interorient Romania. Si conducerea Santierului Naval Constanta se arata incantata. "Bineinteles ca sunt multumit. Este a 14-a nava, mai avem inca 4 de construit si de livrat dupa acelasi proiect si este cea mai buna in piata. Avem aprecieri de la utilizatori deoarece nu au intampinat probleme", a declarat Gheorghe Bosanceanu, presedintele Adunarii Generale a actionarilor din SNC. Directorul general al SNC: "Nava este un proiect modern"De asemenea, si directorul general al santierului naval, Radu Rusen, apreciaza produsul finit, ba mai mult, spune ca navele construite de ei sunt mai bune decat cele ale coreenilor sau ale japonezilor. "Clientii sunt multumiti de navele noastre, fata de ceea ce primesc din Coreea sau Japonia. Din punct de vedere comercial, nava este un proiect modern", a declarat, pentru cotidianul "Replica" de Constanta, Radu Rusen. Nava, de marime medie, o capacitate de 41. 000 tdw, atinge 15 noduri incarcata si are o automatizare mare, ceea ce face sa fie condusa de o singura persoana. Deoarece are o automatizare mare, nava poate fi condusa de un singur om. Astfel, armatorii pot face importante reduceri de cheltuieli", a mai precizat si Radu Rusen. Totodata, pentru ca este un tanc de produse petroliere si chimice, ea poate transporta de la pacura pana la benzina de avion sau produse chimice de agresivitate medie. Nava, la bordul careia se vor afla 21 de membri ai echipajului, va pleca peste o saptamana in Ucraina, si apoi va descarca in Marea Mediterana. (O. RADUTA)