Niciodata nu e prea devreme sa incepi sa cultivi spiritul antreprenorial al generatiilor viitoare. La aceasta concluzie au ajuns cei de la Postbank, parte a grupului olandez ING, atunci cand au lansat campania Bizznizz, adresata antreprenorilor aflati la varste fragede.
Copiii isi pot deschide un cont Easy Blue, primind in schimb o geanta diplomat ce contine materiale promotionale precum stickere, flyere, carti de vizita, hartii cu antet si tot ceea ce au nevoie pentru a-si imprima propriile tricouri (tinuta de "bizznizz"). Pentru a-si incepe "bizznizz"-ul, tinerii afacerişti nu trebuie decat sa se inregistreze pe bizznizz.postbank.nl si sa se hotarasca asupra afacerii pe care vor sa o inceapa.
Postbank sugereaza variante precum plimbatul cainilor, spalatul masinilor sau tunsul peluzelor.Apoi, vine momentul alegerii unui nume, al crearii unui logo ("bizznizzmenii" pot folosi un instrument online pe site-ul Postbank, ce ii ajuta la design) si al printarii materialelor promotionale. Si, bineinteles, al demararii campaniei publicitare pentru care se impune imprastierea flyerelor prin cat mai multe cutii postale din cartier.
Odata contractat un nou client, miniantreprenorul se poate loga din nou pe website-ul Postbank pentru a printa o factura, in timp ce clientul ii poate vira banii direct in cont.
Departe de a promova exploatarea copiilor, cei de la banca olandeza cred in incurajarea antreprenorilor de la o varsta cat mai frageda si in a-i invata din timp despre bani, responsabilitate si ABC-ul afacerilor.
In plus, o asemenea initiativa, cel mai probabil, ii va tine ocupati de-a lungul vacantei de vara.Ideea a fost preluata si de Umpqua, institutie bancara cu sediul in Oregon, care a lansat un serviciu similar. Campania Lemonaire vrea sa ii ajute pe "foarte micii intreprinzatori" sa-si lanseze prima lor afacere: un stand cu limonada. Dupa ce completeaza o cerere de inscriere, copiii isi pot ridica de la sediul bancii kitul Umpqua Lemonade.