Soferii romani si bulgari suplinesc in buna parte lipsa fortei de munca din Spania intr-un moment in care transportul de marfuri si rutele internationale sint sinonime cu lungi perioade petrecute departe de casa, dupa cum au explicat transportatori si reprezentanti ai scolilor auto din provincia spaniola Albacete - potrivit editiei de ieri a cotidianului spaniol "La Verdad ". Spania a semnat cu 13 tari acorduri care permit echivalarea permiselor de conducere auto, posibilitate care in provincia Albacete se traduce in circa 30 sau 40 de carnete schimbate pe luna. Dintre acestea, aproximativ 10% corespond permiselor pentru conducerea camioanelor si a autobuzelor, potrivit sefului directiei de trafic din Albacete, Ventura Hernando. Andorra, Bulgaria, Coreea, Japonia, Elvetia, Argentina, Columbia, Ecuador, Uruguay, Maroc, Venezuela, Romania si Chile sint statele cu care s-au incheiat astfel de acorduri, ceea ce inseamna ca persoanele care doresc sa-si echivaleze permisul obtinut in aceste tari nu trebuie decit sa treaca o parte dintre probele necesare pentru a obtine permis in Spania. "Schimbarea nu este automata ", semnala presedintele Asociatiei scolilor auto din Albacete, Jose Vicente Perez, potrivit caruia, in anumite ocazii, este necesar un certificat de autenticitate pentru a contracara falsificarea carnetelor din tara de origine. Permisele din clasa C, pentru camion, si cele din C+E, pentru camion cu remorca, sint cele mai solicitate in scolile auto de catre cei care doresc sa devina transportatori. Desi acest tip de transport inseamna zile intregi departe de familie, exista avantajul ca salariile "nu sint rele ". De aceea, multi straini care ajung in Spania fara a fi insotiti de familie opteaza pentru el.